App Icon

Έρχονται τα Ιπτάμενα αυτοκίνητα

Tο 2014 σε ένα άρθρο στο DW η Laura Postman, Brigitte Österath  Δήμητρα Κυρανούδη είχαν αναφέρει για το “ιπτάμενο μέλλον” των αυτοκινήτων και τις έρευνες που γινόταν τότε. Αξίζει να το διαβάσουμε αλλά πρίν να πάμε στο σήμερα και στο άρθρο της Independent η οποία αναφέρει το πρώτο ταξίδι που έκανε ο Klein Vision ο κατασκευαστής του ιπτάμενου αυτοκινήτου.  Ο οποίος ταξίδεψε από το διεθνές αεροδρόμιο στη Νίτρα και της Μπρατισλάβα στη Σλοβακία σε 35 λεπτά. Όπως ανέφερε το AIRCAR είναι ένα πρωτότυπο έχει ολοκληρώσει πάνω απο 40 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων και έχει πετάξει σε υψόμετρο 2.500 m (8.200 ft) και έχει φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 190km / h. Το AirCar ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι τον Νοέμβριο του 2020, κάνοντας επιτυχώς ένα σύντομο ταξίδι από το αεροδρόμιο Piestany, είναι εξοπλισμένο με κινητήρα BMW 160HP, σταθερή έλικα και βαλλιστικό αλεξίπτωτο. 

Το άρθρο της DW Κάθε πρωί ιπτάμενα αυτοκίνητα πετούν πάνω από τις οδικές αρτηρίες γερμανικών μεγαλουπόλεων. Θα μπορούσε να είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κι όμως: ήδη σήμερα 17 ερευνητικά προγράμματα ανά τον κόσμο έχουν ως στόχο να κάνουν πραγματικότητα το «όνειρο» πολλών επιστημόνων. Στα προγράμματα αυτά συμπεριλαμβάνεται το ευρωπαϊκό πρότζεκτ Μycopter. Σε αυτό συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα, ανάμεσα στα οποία το Κέντρο Διαστημικής Τεχνολογίας του Μπραουνσβάιγκ, το Tεχνολογικό Ινστιτούτο της Καρσλρούης, καθώς και το Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ της Τυβίγγης.


Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 3,4 εκατομ. ευρώ. Αυτή την εβδομάδα μάλιστα τα μέλη της ερευνητικής ομάδας παρουσίασαν στο Μπράουνσβαϊγκ ένα πρώτο δείγμα της δουλειάς τους, και συγκεκριμένα ένα υβριδικό ιπτάμενο όχημα. «Σύμφωνα με τους πιλότους, δούλευε μια χαρά», ανέφερε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επίδειξης ο Στέφαν Λέβενταγκ από το Κέντρο Διαστημικής Τεχνολογίας του Μπραουνσβάιγκ. Κοινός στόχος των 17 ερευνητικών προγραμμάτων είναι η κατασκευή οχημάτων, τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορούν τόσο στον αέρα, ως ελικόπτερα, όσο και στα κλασικά οδοστρώματα, ως αυτοκίνητα.

διάβασε και αυτό  Οι φανταστικοί αριθμοί είναι τελικά… πραγματικοί

Όταν η αεροναυπηγική συναντά την αυτοκίνηση

To υβριδικό ιπτάμενο όχημα της AeroMobil από τη ΣλοβακίαTo υβριδικό ιπτάμενο όχημα της AeroMobil από τη Σλοβακία

Στον ίδιο τομέα δραστηριοποιείται η εταιρεία AeroMobil από την Μπρατισλάβα, την πρωτεύουσα της Σλοβακίας. Τα υβριδικά μοντέλα AeroMobil 3 που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία σε συνέδριο καινοτομίας στη Βιέννη, προκάλεσαν ενθουσιασμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μοντέλα πέρασαν με επιτυχία τα τεστ στο δρόμο και στον αέρα και βρίσκονται λίγο πριν την τελειοποίησή τους. Ο Στέφαν Βάντοτς από την AeroMobil αναφέρει ότι η κατασκευή ιπτάμενων αυτοκινήτων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους στόχους τόσο της αυτοκίνησης, όσο και της αεροναυπηγικής εδώ και έναν αιώνα. «Η καινοτομία στα μοντέλα μας έγκειται στο ότι αυτά έχουν σχεδιαστεί τόσο ως συμβατικά αυτοκίνητα, όσο και ως συμβατικά αεροσκάφη», εξηγεί, και τονίζει ότι ο χρήστης αποφασίζει μόνος του πώς τελικά θα τα χρησιμοποιήσει.

Τα μοντέλα ΑeroMobil 3 διαθέτουν τόσο συμβατικές ρόδες όσο και φτερά. Είναι εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματου πιλότου, αλλά και σύστημα διάσωσης με αλεξίπτωτα που θυμίζει αυτό των αεροπλάνων. Τα υβρικά ιπτάμενα αυτοκίνητα της σλοβακικής εταιρείας κινούνται με κανονική βενζίνη, ενώ μπορούν να απογειωθούν και να προσγειωθούν τόσο στην άσφαλτο, όσο και σε χώμα ή γρασίδι.

Η καινοτομία στην αυτοκίνηση κοστίζει ακριβά

«Ανάσα» για τις ώρες συμφόρησης στους δρόμους μεγαλουπόλεων«Ανάσα» για τις ώρες συμφόρησης στους δρόμους μεγαλουπόλεων

«Ο συνδυασμός στοιχείων αυτοκινήτου και αεροπλάνο σε ένα όχημα δεν είναι εύκολη υπόθεση», αναφέρει ο Σρέφαν Βάντοτς. Τα δύο αυτά μέσα έχουν διαφορετικούς όρους λειτουργίας και κίνησης. Για παράδειγμα το αυτοκίνητο κατασκευάζεται από πιο βαριά υλικά, σε αντίθεση με το αεροπλάνο που απαιτεί για την κατασκευή του ελαφρύτερα υλικά. Ωστόσο αν και οι δοκιμές που έχουν γίνει ως τώρα για τα ΑeroMobil 3 έχουν στεφθεί με επιτυχία, οι σλοβάκοι κατασκευαστές εκτιμούν ότι τα θα αργήσουν τα τεθούν σε πραγματική λειτουργία, μιας και έχουν να αντιμετωπίσουν ένα βασικό εμπόδιο: τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία. Το ιπτάμενο αυτοκίνητο χρειάζεται σωρεία ευρωπαϊκών αδειών για να αρχίσει να κυκλοφορεί σε δρόμους και αιθέρες.

διάβασε και αυτό  Ανακαλύφθηκε ίχνος εξωγήινης ζωής στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης

Επιπλέον ο συγκοινωνιολόγος Γιαν Λεσίνσκι από το Πανεπιστήμιο της Μπρατισλάβα εφιστά την προσοχή και στο θέμα της κυκλοφοριακής ασφάλειας: ναι μεν θα διευκολυνθεί η κίνηση στις αστικές και υπεραστικές αρτηρίες, την ίδια ώρα όμως αναμένεται να επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στις εναέριες οδούς. Παράλληλα οι οδηγοί θα πρέπει συγχρόνως να είναι και… πιλότοι, πράγμα που καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την απόκτηση αδειών κυκλοφορίας. Για τους λόγους αυτούς ο Στέφαν Λέβενταγκ εκτιμά πως μάλλον δεν θα δούμε πολύ σύντομα στις πόλεις μας ιπτάμενα αυτοκίνητα. Άλλωστε ακόμη και στην περίπτωση που επιτραπεί η κυκλοφορία τους, οι τιμές τους αναμένεται να είναι απλησίαστες, βγαλμένες και αυτές από …ταινία επιστημονικής φαντασίας!

 

 
Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
«Τέλος εποχής» για τα επτά εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel