fbpx
13 °C Athens, GR
28 Νοεμβρίου 2020

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ


Για να διατηρήσουμε τα κιλά μας, στις διακοπές δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια , αλλά συνετή διατροφή και μια σχετική άσκηση.
Στις διακοπές όλοι έχουμε την τάση να ξεφεύγουμε διατροφικά και οι γευστικοί πειρασμοί είναι μεγάλοι. Για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα κιλά μας στη περίοδο των διακοπών καλό θα είναι να ελέγχουμε την πείνα μας με την κατανάλωση λαχανικών , φρούτων ,χυμών και δημητριακών
πλούσιων σε φυτικές ίνες. Οι τροφές αυτές βοηθούν να αισθανθούμε κορεσμό γρηγορότερα και να διατηρήσουμε σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Καλό είναι να μην παραλείπουμε τα γεύματα μας, η παράλειψη κάποιου γεύματος μπορεί να προκαλέσει υπερκατανάλωση σε άλλη χρονική στιγμή, τροφών πολύ πλούσιων σε θερμίδες με πολλά
λιπαρά, όπως παγωτά γλυκά κλπ. Φροντίζουμε να έχουμε μαζί μας σνακς πλούσια σε θρεπτικές ουσίες. Φρούτα, λαχανικά, και καλές πηγές πρωτεΐνης, όπως μπάρες δημητριακών. Φροντίζουμε να προμηθευόμαστε σνακς σε ατομικές συσκευασίες ή να τα χωρίζουμε σε μερίδες.
Να κοιμόμαστε αρκετά και να ξεκουραζόμαστε ,ώστε να φορτώσουμε τα ενεργειακά μας αποθέματα για το Φθινόπωρο. Μη επαρκής ύπνος, οδηγεί συχνά σε μεγαλύτερη κατανάλωση τροφών που περιέχουν ζάχαρη
και περισσότερες θερμίδες, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στις διακοπές καλό είναι να κοιμόμαστε 8 ώρες κάθε βράδυ. Προσπαθούμε να βρούμε ώστε τρόπους να κάνουμε πιο ελαφρά τα αγαπημένα μας γεύματα. Ελαττώνουμε θερμίδες αν χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, κρέμα γάλακτος χαμηλή σε λιπαρά, αντί για την κανονική ή στέβια αντί ζάχαρη.
Προτιμούμε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες , όπως είναι τα φασόλια, η γαλοπούλα και οι γλυκοπατάτες, προσέχουμε όμως στο μαγείρεμα τις τροφές που προσθέτουμε, όπως το βούτυρο, τη ζάχαρη, ή το λάδι, που μας παρέχουν επιπλέον θερμίδες. Το καλοκαίρι, τα συναισθήματα είναι πιο έντονα, ας μην τρώμε όταν είμαστε θυμωμένοι ή σε ένταση. Τα συναισθήματα επηρεάζουν αρνητικά την ικανότητα υγιών και θρεπτικών
επιλογών και μπορεί επίσης να επηρεάσουν αρνητικά τη διαδικασία της πέψης. Περιορίζουμε το αλκοόλ. Οι άνευ θρεπτικής αξίας θερμίδες από το αλκοόλ μεταβολίζονται γρήγορα σε λίπος. Το αλκοόλ δεν έχει διατροφική αξία και μπορεί να εξασθενήσει τα κέντρα ελέγχου όρεξης και κορεσμού, ώστε να καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες τροφής από
όσο χρειαζόμαστε. Πίνουμε άφθονο νερό, τουλάχιστον 2 λίτρα κάθε μέρα, ώστε να ενυδατώνουμε επαρκώς τον οργανισμό μας και να βοηθούμε τη πεπτική διαδικασία. Δεν αδρανούμε, ενεργοποιούμε τον οργανισμό μας με άσκηση, συνιστάται τουλάχιστον 30 λεπτά φυσικής άσκησης καθημερινά. Ξεκινάμε τη μέρα μας με έναν περίπατο ή περπατάμε μετά το πρωινό γεύμα για να διατηρηθεί ψηλά το ενεργειακό μας επίπεδο , ενώ παράλληλα
καταπολεμούμε το στρες.

*Νίκος Γιατράς Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Related articles

ΚΑΤΑΚΡΑΤΗΣΗ ΥΓΡΩΝ

Εάν το σωματικό σας βάρος, παρουσιάζει συχνές διακυμάνσεις, ξυπνάτε δηλαδή μια μέρα μέσα στη βδομάδα και η ζυγαριά ξαφνικά δείχνει ότι έχετε πάρει 1 ή 1,5 κιλό, τότε δεν έχετε πραγματική αύξηση βάρους, αλλά προφανώς έχετε κάποια σημαντική κατακράτηση υγρών. Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να είναι μια αιτία που φαίνεται να έχετε πάρει βάρος. […]

Θερμή ανταπόκριση πολιτών στην Περιφέρεια Αττικής, Ι.Σ.Α και «Όλοι Μαζί Μπορούμε» 530 κούτες με φάρμακα για Βηρυτό

Ιδιαίτερη αναταπόκριση είχε η πρωτοβουλία της περιφέρειας Αττικής του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του Συλλόγου ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ , από τους κατοίκους των Δήμων Αττικής αφού μαζεύτηκαν 530 κούτες με φάρμακα-υγειονομικό υλικό για το δοκιμαζόμενο λαό της Βυρητού. Η Δράση πραγματοποιήθηκε και με την υποστήριξη της Πρεσβείας του Λιβάνου.Ειδικότερα οι κούτες που μαζεύτηκαν, στην Καλλιθέα […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *