App Icon

Ελαφρά γεύματα για τη παραλία

Το καλοκαίρι ,η παρατεταμένη παραμονή στη παραλία μας ανοίγει την όρεξη. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πάρουμε με τη σειρά τις ταβέρνες ,ούτε να καταναλώνουμε στα beach bars ντόνατς, club sandwiches με τηγανητές πατάτες, hot dogs, αναψυκτικά, παγωτά κτλ. Υπάρχουν αρκετές επιλογές για ελαφρά σνακ, αρκεί να οργανώσουμε καλά τη τσάντα της παραλίας που θα πάρουμε μαζί μας ή να κάνουμε σωστές επιλογές από κάποιο αρτοποιείο, καφετέρια ή το μπαρ της παραλίας. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να καταναλώσουμε για να καταπολεμήσουμε την πείνα μας στην παραλία ενώ παράλληλα να προσφέρουμε στο σώμα μας ενέργεια
και θρεπτικά συστατικά από σνακ και μικρογεύματα καλής ποιότητας
Οι παρακάτω εύκολες προτάσεις θα καλύψουν όλες τις προϋποθέσεις για σωστή οργάνωση της διατροφής στην παραλία.

  1. Σε πλαστικά σακουλάκια αναμειγνύουμε διάφορους ξηρούς καρπούς με σταφίδες, ξερά φρούτα και δημητριακά. Προσοχή, ανάλατοι ξηροί καρποί, γιατί το αλάτι εντείνει τη δίψα που προκαλείται ούτως ή άλλως από τη ζέστη. Μικρές μερίδες που συσκευάζουμε σε σακουλάκια βοηθούν να μην παρασυρθούμε καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες.
  2. Φρέσκα φρούτα: αποτελούν το πιο υγιεινό σνακ που μπορούμε να επιλέξουμε, τα οποία εκτός από την ενέργεια που προσφέρουν, ταυτόχρονα ενυδατώνουν το σώμα. Επιλέγουμε ποικιλία χρωμάτων, πχ. πεπόνι, ροδάκινα, κεράσια τα οποία είναι πλούσια βιταμίνες και μέταλλα όπως κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, καροτίνη και βιταμίνη C, ενώ αποτελούν και καλή πηγή φυτικών ινών. Οι χυμοί χωρίς προσθήκη ζάχαρης είναι μια καλή εναλλακτική λύση.
  3. Σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης ή και πολύσπορο ή αραβικές πίτες ή τορτίγιες ολικής άλεσης με φιλέτο καπνιστής γαλοπούλας, edam ,gouda , τόνο, καπνιστό σολομό, τυρί κρέμα με λίγα λιπαρά. Θα το κάνετε ακόμα πιο υγιεινό αν προσθέστε φέτες ντομάτας ή φύλλα μαρουλιού. Αποφύγετε τη μαγιονέζα και σάλτσες που έχουν βάση αυτή, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε θερμίδες και λιπαρά ενώ
    εγκυμονεί ο κίνδυνος αλλοίωσης λόγω της υψηλής θερμοκρασίας.
    Σάντουιτς σε ψωμάκια ολικής αλέσεως ή αραβικές πίτες με:
  • τυρί και λίγο κοτόπουλο βραστό ή ψητό ή φέτες γαλοπούλας ή άλλο άπαχο αλλαντικό και λαχανικά (πχ ντομάτα, μαρούλι)
  • τόνο ή καπνιστό σολομό, τυρί κρέμα light, και λαχανικά (πχ αγγούρι-μαρούλι)
  • Αβοκάντο (αλείψτε αβοκάντο στο ψωμί – όχι όλο το αβοκάντο αλλά ¼ του αβοκάντο). Προσθέστε καπνιστό σολομό λεμόνι και φρέσκο πιπέρι.
  1. Διαλέξτε μπάρες δημητριακών, οι οποίες θα σας δώσουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών και θα σας κρατήσουν για να μην πεινάτε. Οι μπάρες πρέπει να περιέχουν αγνές πρώτες ύλες , όπως μέλι , φυστικοβούτυρο , ξηρούς καρπούς , νιφάδες δημητριακών, βρώμη και αποξηραμένα φρούτα.
  2. Κριτσίνια ή κρακεράκια ολικής, πολύσπορα, σικάλεως, με επικάλυψη σουσαμιού, ηλιόσπορου και παπαρουνοσπορου. Επιλέγουμε πάντα μικρές συσκευασίες γιατί τα καταναλώνουμε με μεγάλη ευκολία και σε μεγάλες ποσότητες προσδίδουν πολλές θερμίδες.
  3. Από κάποιο αρτοποιείο επιλέγουμε κουλούρι με σουσάμι, σταφιδόψωμο, ελαιόψωμο, κριτσίνια πολύσπορα.
  4. Στα beach bars επιλέγουμε φρουτοσαλάτες, γιαούρτι με ξηρούς καρπούς ή και φρούτα , δροσιστικά milk shakes φρούτων χωρίς ζάχαρη ή απλά τοστ με γαλοπούλα και τυρί – όλα πολύ καλές επιλογές. Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι πρέπει να πίνουμε άφθονο νερό.
    Εναλλακτικά μπορούμε να επιλέξουμε κρύο τσάι που είναι χαμηλό σε θερμίδες και μας παρέχει άφθονα υγρά.
    Δοκιμάζουμε ροφήματα όπως smoothies που έχουν βάση το γιαούρτι και τα φρούτα, ή χυμούς ανάμεικτους από φρέσκα φρούτα εποχής.
    Προσοχή στο αλκοόλ! Η συνιστώμενη ποσότητα ανέρχεται σε 2 μερίδες την ημέρα για τους άνδρες και μία για τις γυναίκες. Τα κοκτέιλ που σερβίρονται πέρα από ότι είναι πλούσια σε αλκοόλ, είναι και πλούσια σε θερμίδες (περίπου 300-400kcal ανά μερίδα).
    Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να τρώμε πολύ στην παραλία, κάτω από την έκθεση του ηλίου και με τη θάλασσα να μας προκαλεί για βουτιές. Οι ποσότητες τροφών που καταναλώνουμε θα πρέπει να είναι μικρές, φτωχές σε λιπαρά, και να λαμβάνονται ανά 2-3 ώρες.
διάβασε και αυτό  Τηλεδιάσκεψη Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη με Πρόεδρο ΠΕΔ Αττικής και 50 Δημάρχων Αττικής

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΤΡΑΣ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ
ΓΡΑΜΜΟΥ 4
ΚΑΛΛΙΘΕΑ τηλ. 2114027648

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Ο Δήμαρχος Μοσχάτου- Ταύρου Ανδρέας Ευθύμιου σήμερα το πρωίπαρουσία αντιδημάρχων,…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel