fbpx
17 °C Athens, GR
31 Οκτωβρίου 2020

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

Είναι γεγονός ότι στην εποχή μας οι άνθρωποι διανύουν περιόδους ιδιαίτερα πιεστικούς και συναισθηματικά φορτισμένους με αποτέλεσμα να βιώνουμε στρες και κατ’ επέκταση συναισθήματα έντονου άγχους.
Βέβαια και προηγουμένως ήταν εκτεθειμένοι σε στρεσογόνες καταστάσεις λόγω της υπέρμετρης απαιτητικής καθημερινότητας ή των επαγγελματικών και οικονομικών δυσχερειών. Τώρα προστέθηκε και η απειλή της πανδημίας. Έτσι το στρες και το άγχος είναι εντονότερα και σε μεγαλύτερη κλίμακα. Απόρροια του πιο πάνω είναι να νιώθουμε συναισθήματα θυμού, φόβου, απογοήτευσης, κατάθλιψη.
Όλα αυτά μας συνθλίβουν και μας φέρνουν σε μια κατάσταση να μην μπορούμε να αντιμετωπίσουμε εύκολα και με διαύγεια τις καθημερινές προκλήσεις. Επικρατεί σύγχυση και αποπροσανατολισμός των στόχων μας. Νιώθουμε σωματικά αδύναμοι, εξαντλημένοι. Πέρα όμως από τις εξωγενείς στρεσογόνες καταστάσεις που δεν φέρουμε εμείς την ευθύνη είναι και αυτές που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε στον εαυτό μας. Άγχος με το να έχουμε
υψηλές προσδοκίες για τον εαυτό μας και την προβολή του. Πιέζουμε τον χρόνο μας για πολλαπλές δραστηριότητες στις επαγγελματικές ασχολίες. Βάζουμε πολλούς στόχους που δυστυχώς ο χρόνος δεν επαρκεί. Και αυτό γιατί ζούμε σε μια κοινωνία ανταγωνιστική με πολλές απαιτήσεις για πολύπλευρο προβεβλημένο κοινωνικό προφίλ. Αυτή η πίεση δημιουργεί εκτός από την πνευματική σύγχυση, κούραση και σωματικά
συμπτώματα, όπως διατροφικές διαταραχές και διαταραχές ύπνου, υπέρταση, κεφαλαλγίες, καρδιακά κλπ. Από την αγχώδη διαταραχή μπορεί να προκύψουν συμπτώματα πανικού, αγοραφοβία, φόβοι γενικά κλπ.
Πως μπορούμε να αποφεύγουμε αυτό το διάχυτο και δυσάρεστο συναίσθημα και αίσθημα που δημιουργούν τα στρεσογόνα ερεθίσματα; Όλοι αποζητάμε να νιώσουμε ήρεμοι, γαλήνιοι και όχι να ζούμε μέσα στην ανησυχία, τον εκνευρισμό, την ταραχή, την στενοχώρια, την αναστάτωση, την ανασφάλεια και το φόβο τι μπορεί να μας συμβεί. Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που υιοθετώντας τες μπορούν να μειώσουν ή να προλάβουν και να ανατρέψουν τα επίπεδα του άγχους.
Όπως: Ο ποιοτικός ύπνος αρκετές ώρες σε συνθήκες υγιεινής. Η σωστή διατροφή με επιλεγμένη ποιοτική τροφή όλων των ομάδων τροφών. Η σωματική άσκηση. Η ενασχόληση με κάποιο χόμπι. Ο περίπατος στη φύση. Να δώσουμε χρόνο για θετικές σκέψεις στον εαυτό μας. Η συναναστροφή με χαρούμενους, θετικούς, αισιόδοξους ανθρώπους. Είναι σημαντικό να περιβαλλόμαστε από θετικούς ανθρώπους και να αξιολογούμε τις
προτεραιότητες στους στόχους μας κάνοντας αισιόδοξες σκέψεις και να έχουμε πάντοτε κατά νου ότι οι δυσάρεστες καταστάσεις με δύναμη ψυχής, υπομονή και αντοχή κάποτε ξεπερνιούνται.

ΕΛΕΝΗ ΓΚΙΝΑΛΑ-ΚΑΡΑΝΤΑΝΕΛΛΗ Πτυχ/χος Παντε’ιου Πανεπ/μιου Ψυχοθεραπεύτρια.

Related articles

Ιστιοπλοϊκοί αγώνες παγκόσμιας εμβέλειας στη Διεθνή Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας

Γεμάτη ειδήσεις ήταν η πρώτη συνέντευξη Τύπου της Οργανωτικής Επιτροπής του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ΦΙΝΝ  που δόθηκε στα γραφεία της Ε.Ι.Ο. στην Ναυταθλητική Μαρίνα του Δήμου Καλλιθέας. Από το ότι θα είναι η πρώτη φορά που ιστιοπλοϊκός αγώνας θα μεταδοθεί ζωντανά (εκτός, βέβαια, των Ολυμπιακών Αγώνων), μέχρι το ότι η ΕΙΟ διεκδικεί ένα από τα τρία […]

Κυριακή των Βαΐων.

Την Κυριακή των Βαίων ο λαός μας τη γιορτάζει με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο καθιερώθηκε να ονομάζεται Κυριακή των Βαΐων, ή Κυριακή του Λαζάρου, ή Κυριακή Βαϊοφόρος, η προηγούμενη Κυριακή της εορτής της Ανάστασης. Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβικής εισόδου του […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *