Και οι δικηγόροι Πειραιά κατά της επέκτασης για κρουαζιερόπλοια

Ανησυχούν για την έλλειψη περιβαλλοντικής μελέτης και για επιπτώσεις στη δημόσια υγεία των πολιτών. Το έργο συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της COSCO βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης και έχει ήδη εγκριθεί από την ΕΣΑΛ.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμανιού του Πειραιά στο νότιο άκρο του, στην Πειραϊκή χερσόνησο, με σκοπό τη δημιουργία δύο θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 350 μέτρων), έργο που συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ και το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) τον Φεβρουάριο του 2019, εξακολουθεί να προκαλεί τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής αλλά και συλλογικοτήτων και φορέων.

Στο πλαίσιο των δράσεών τους, απευθύνθηκαν μέσω υπομνημάτων τους και στον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά (ΔΣΠ), στα οποία καταθέτουν τις απόψεις τους για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία από τη σχεδιαζόμενη από την ΟΛΠ Α.Ε. νότια επέκταση των προβλητών της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή χερσόνησο και ζητούν την άποψη του Συλλόγου για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της πόλης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΣΠ, μελετώντας τα στοιχεία που προσκόμισαν οι φορείς και οι οργανώσεις των κατοίκων απευθύνθηκε στην ΟΛΠ Α.Ε. και σε 7 δημόσιους φορείς (ανάμεσά τους και τα αρμόδια υπουργεία) και, αφού έλαβε υπόψη του τις απαντήσεις τους, αποφάσισε ότι «δεν υπεισέρχεται ειδικότερα στο σύνολο των επενδύσεων και στο master plan του ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ που κυρώθηκε με τον νόμο 4404/2016, που αφορά την πολύπλευρη ανάπτυξη του κεντρικού Πειραϊκού Λιμένα».

Εστιάζει το ενδιαφέρον του μόνο στο συγκεκριμένο έργο και κρίνει ότι δεν τεκμηριώνεται επαρκώς μέχρι σήμερα, καθώς δεν προσκομίστηκε από τους δημόσιους φορείς περιβαλλοντική μελέτη που να καταδεικνύει ότι μπορούν να αποφευχθούν τυχόν κίνδυνοι για το περιβάλλον και την Δημόσια υγεία των πολιτών και ειδικότερα όσων κατοικούν στην παραλιμένια ζώνη αλλά και ευρύτερα στην μείζονα περιοχή του Πειραιά από:

◼ Την αύξηση αέριων ρύπων από τα επιπρόσθετα κρουαζιερόπλοια.
◼ Την κυκλοφοριακή φόρτιση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της πόλης.
◼ Τη διαδικασία εκβάθυνσης του λιμένα και τη μεθοδολογία επεξεργασίας και χρήσης των βυθοκορημάτων.

Τέλος, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά επιφυλάσσεται, εφόσον το κρίνει αναγκαίο και το αποφασίσει, να προχωρήσει ενώπιον οποιασδήποτε αρμόδιας Εθνικής ή Ευρωπαϊκής Αρχής για την προστασία των συγκεκριμένων δικαιωμάτων.

Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι των οργανώσεων και των συλλογικοτήτων που από την πρώτη στιγμή έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για τη μη αναγκαιότητα της συγκεκριμένης επένδυσης, υποστηρίζουν ότι το έργο αυτό είναι «περιττό» και «παράλογο» σε βάρος της ποιότητας ζωής και της υγείας των κατοίκων, του φυσικού και αρχαιολογικού περιβάλλοντος του Πειραιά, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού.

Τονίζουν επίσης ότι, για να υλοποιηθεί, θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε πρώτη φάση και οι μόνοι που πιέζουν να γίνει είναι οι εργολάβοι λιμενικών έργων που θα απορροφήσουν τα 136 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το επίμαχο έργο, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ, που συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές από τη Σύμβαση Παραχώρησης επενδύσεις της COSCO, έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια πριν από την πώληση του ΟΛΠ στους Κινέζους.

Τον Ιούλιο του 2018 ο ΟΛΠ ξεκίνησε τη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία όμως στη συνέχεια «πάγωσε», καθώς συνάντησε διάφορα εμπόδια (προσφυγή εταιρειών στη Δικαιοσύνη). Ωστόσο, τον Ιούνιο του 2019, το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του άναψε το πράσινο φως και «ξεπάγωσε» τη διαδικασία, δίνοντας το δικαίωμα στον ΟΛΠ να προχωρήσει κανονικά τον διαγωνισμό.

πηγή: https://www.efsyn.gr

Facebook Comments Box

Απάντηση