App Icon

Μαρία Ψωμά «Τρώμε τα… συναισθήματά μας!»

Συνέντευξη στην Μαρλέν Δεσποτίδη

Συναντήσαμε την Μαρία Ψωμά, γιατρό-βιοπαθολόγο παχυσαρκίας με τους περισσότερους πελάτες στην κοσμική και σόουμπιζ Αθήνα. Η Σίσσυ Χρηστίδου, η Κατερίνα Καινούριου, η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, η Ζωή Λάσκαρη είναι

ανάμεσα στις επώνυμες πελάτισσές της που η ίδια αποκαλεί «ασθενείς».

Όπως η ίδια έχει δηλώσει παλαιότερα:

«Υπήρξα παχύσαρκη ως παιδί και έχω βιώσει προσωπικά το ρατσισμό και την απόρριψη στην πιο ευαίσθητη ηλικία, μιας και τα παιδιά είναι οι πιο ειλικρινείς μα συνάμα και οι πιο σκληροί κριτές. Με μεγάλη προσπάθεια,
στερήσεις και χωρίς την απαραίτητη καθοδήγηση κατάφερα να χάσω τα περιττά κιλά αλλά αυτή η δύσκολη περίοδος της ζωής μου αποδείχθηκε καθοριστική εντέλει για τη μετέπειτα πορεία μου. Οι σπουδές μου στην Ιατρική
σχολή του Πανεπιστήμιου Αθηνών καθώς και οι μεταπτυχιακοί μου τίτλοι στην Ιατρικής της παχυσαρκίας (Paris VI) αλλά και της Αντιγήρανσης (Fellow and board certified) μου έδωσαν τα απαραίτητα εφόδια ώστε να μπορέσω να
κατανοήσω το πρόβλημα της παχυσαρκίας στην ορθή επιστημονική του βάση και να καταλάβω πως η λύση δεν περιορίζεται στην κλασσική αντιμετώπιση μιας απλής δίαιτας.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η θέληση για κάποιον που ξεκινάει έναν πιο υγιεινό τρόπο
ζωής;

Η θέληση είναι το άλφα και το ωμέγα για κάποιον που ξεκινάει έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Θα πρέπει πριν ξεκινήσει κάποιος να το έχει πάρει απόφαση, ότι η βάση της υγείας είναι η σωστή διατροφή.

Δίαιτα ή διατροφή;

Μιλάμε για διατροφή. Δεν μιλάμε για στερητικές, εξαντλητικές δίαιτες που ουσιαστικά αποδυναμώνουν τον οργανισμό από βασικά θρεπτικά στοιχεία αλλά και το νευρικό σύστημα. Ζητάμε μια υγιεινή διατροφή, η οποία θα στηρίξει το σώμα με θρεπτικά στοιχεία, θα προστατεύσει το κεντρικό νευρικό σύστημα και θα θωρακίσει το ανοσοποιητικό μας.

διάβασε και αυτό  Διαδικτυακές συναντήσεις Χρήστος Καλόου: Οι εμπειρίες και τα βιώματά μας είναι αυτά που μας διαμορφώνουν.

Η γυμναστική παράλληλα με μια σωστή διατροφή, με ποιους τρόπους μπορεί να
βοηθήσει;

Η γυμναστική εκτός του ότι μας βοηθάει γιατί καίμε θερμίδες, βοηθάει και με τη μυϊκή ενδυνάμωση. Με τη μυϊκή ενδυνάμωση συντηρούμε τη μυϊκή μας μάζα και φυσικά πάντα παράλληλα και με μια σωστή διατροφή. Αν δεν κάνεις σωστή διατροφή, με τη γυμναστική δεν έχεις αποτελέσματα. Η γυμναστική με τη μυϊκή ενδυνάμωση διατηρεί τη μυϊκή μάζα. Η μυϊκή μάζα είναι μεταβολικό όργανο. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό η διατροφή να αποσκοπεί στη συντήρηση της μυϊκής μάζας και όχι στην απώλεια μυϊκού ιστού.

Τι είναι αυτό που παρακινεί συνήθως τους ανθρώπους να χάσουν κιλά και τους πείθει να το πάρουν απόφαση;

Πριν κάποια χρόνια ο βασικός λόγος ήταν αισθητικός. Όλοι θέλαμε να είμαστε όμορφοι, να εμφανιστούμε στη παραλία, να μπούμε στα αγαπημένα μας ρούχα. Αυτό που διακρίνω μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού, είναι πως έχει γίνει αντιληπτό το πιο σημαντικό, ότι δηλαδή η διατροφή είναι ουσιαστικά η βάση για την υγεία τους. Ο κόσμος έρχεται στο ιατρείο προκειμένου να θωρακίσει το ανοσοποιητικό του σύστημα, να διαχειριστεί κάποια προβλήματα υγείας που ενδεχομένως να έχει και να είναι προστατευμένος έναντι ιώσεων και λοιμώξεων κάνοντας μια σωστή διατροφή.

Μόλις ο στόχος ολοκληρωθεί και κάποιος επαναφέρει το σώμα του στα κανονικά για την ηλικία και τον οργανισμό του κιλά, πόσο εύκολο είναι να παραμείνει σε αυτά και να μην παρασυρθεί ξανά σε προηγούμενους τρόπους διατροφής;

Δεν είναι δύσκολο κατά την άποψή μου κάποιος να παραμείνει στον στόχο του, απλά θα πρέπει να έχει αλλάξει νοοτροπία. Ουσιαστικά είναι αυτό που σας είπα πιο πριν, ακολουθούμε μια διατροφή γιατί θέλουμε να αλλάξουμε τη ζωή μας, γιατί θέλουμε να προσέξουμε την υγεία μας. Οπότε αν κάποιος το έχει πάρει απόφαση, δεν είναι δύσκολη
μετά η συντήρηση. Δυστυχώς όσοι ξαναπαίρνουν τα κιλά συμβαίνει γιατί δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι αυτό θα συμβαίνει όλη τους τη ζωή, ότι θα είναι μια μόνιμη αλλαγή στη ζωή τους.

διάβασε και αυτό  «Σώ­ζο­ντας την ελ­πί­δα» της Αρε­τής Πα­ληού – Συ­νέ­ντευ­ξη

Ποια είναι η άποψή σας για τις δίαιτες express ;

Είμαι αντίθετη στις δίαιτες express. Δεν πιστεύω ούτε στις υποθερμιδικές δίαιτες, ούτε σε στερητικές δίαιτες τύπου «μονοφαγικές» ή «πρωτεινικές». Θεωρώ ότι έτσι στερείται ο οργανισμός βασικά θρεπτικά στοιχεία, το σώμα εξαντλείται και τα κιλά ξαναμπαίνουν πολύ γρήγορα.

Οι διατροφικές διαταραχές πρωταγωνιστούν στις μέρες μας. Τι θα μας συμβουλεύατε γι’ αυτό και ειδικά τα νέα παιδιά, τα οποία ενδεχομένως να μην μπορούν να αντιληφθούν το μέγεθος της σοβαρότητας μιας τέτοιας διαταραχής;

Αυτό αφορά κυρίως στον ψυχολογικό τομέα. Ένας ψυχολόγος μπορεί να διαχειριστεί τις διατροφικές διαταραχές. Προσωπικά αυτό που θα συμβούλευα σαν γιατρός, είναι ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένας υγιεινός τρόπος ζωής.

Τι ρόλο παίζει η ψυχολογία στη διατροφή μας;

Παίζει τον βασικότερο ρόλο. Συνήθως τρώμε συναισθηματικά και οδηγούμαστε σε συναισθηματική υπερφαγία. Τρώμε από άγχος, τρώμε από έλλειψη, τρώμε μετά από κάποιο άσχημο συμβάν στη ζωή μας και ουσιαστικά τρώμε τα συναισθήματά μας. Εκεί πάλι θεωρώ ότι εκτός από το θέμα το ψυχολογικό που μπορεί κάποιος ψυχολόγος να το
διαχειριστεί, μια διατροφή σταθερή σε γεύματα, με όλα τα θρεπτικά στοιχεία, θα μπορούσε να βοηθήσει στο να είμαστε και ψυχολογικά σταθεροί. Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο πώς νιώθουμε και υπάρχουν τροφές που βοηθούν στη διάθεση.

Σαν παιδί υπήρξατε παχύσαρκο , αυτό ήταν κάτι που σας δυσκόλεψε στην καθημερινότητά σας και στις σχέσεις σας με τους συνομηλίκους σας;

Με έχει στιγματίσει η αλήθεια είναι, όπως ξέρετε τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ σκληροί κριτές γιατί δεν κατανοούν το πρόβλημα του άλλου. Ευτυχώς το Καλοκαίρι όταν ήμουν δεκατριών ετών, αντιλήφθηκα πόσο άσχημο ήταν όλο αυτό για μένα και άρχισα να προσέχω την διατροφή μου με αποτέλεσμα να αρχίσω σταδιακά να χάνω βάρος. Υπάρχει ρατσισμός ως προς τους παχύσαρκους, κι αυτό είναι θα έλεγα ένα ακόμη κίνητρο, ώστε να
χάσει κάποιος τα επιπλέον κιλά.

διάβασε και αυτό  Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φαναρίου κ.κ. Αγαθάγγελος: «…Αγωνίζομαι για μία Εκκλησία χωρίς εξουσιαστικές και εθνοφυλετικές αγκυλώσεις…»

Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που τώρα ξεκινάει την προσπάθειά του;

Αυτό που θα συμβούλευα κάποιον που τώρα ξεκινάει την προσπάθειά του, είναι πως δεν είναι δύσκολο. Θέλει πειθαρχία στην αρχή και να ακολουθήσει τις οδηγίες του ειδικού που τον έχει αναλάβει. Βασικό επίσης είναι ότι όσο σιγά σιγά τα κιλά θα χάνονται τόσο πιο πολύ κουράγιο θα παίρνει. Σαν γιατρός θεωρώ ότι είναι πολύ βασικό να διατηρηθούν τα τέσσερα έως πέντε σταθερά γεύματα ημερησίως , τα οποία να έχουν ως βάση την πρωτεΐνη, η οποία
βοηθάει και στον κορεσμό, να έχουν καλούς υδατάνθρακες όπως καστανό ρύζι, ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης, σαλάτες γιατί οι φυτικές ίνες αφενός βοηθούν στον κορεσμό, αφετέρου είναι πλούσιες σε βιταμίνες και εξίσου σημαντική είναι η καλή ενυδάτωση, γιατί είμαστε 75% νερό και το νερό βοηθάει και στον μεταβολισμό και στον κορεσμό. Θα πρέπει να αποφεύγεται το πρόχειρο φαγητό και τα επεξεργασμένα τρόφιμα διότι είναι πιο πλούσια σε αλάτι, θερμίδες και ζάχαρη. Είμαστε τυχεροί που ζούμε στην Ελλάδα και έχουμε πολλές αγνές πρώτες ύλες, αυτό είναι κάτι που πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.

 

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Απεβίωσε τα ξημερώματα της Δευτέρας 10 Μαΐου, ο δημοσιογράφος, Γιώργος Χουλιάρας, ένας…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel