fbpx
12 °C Athens, GR
25 Νοεμβρίου 2020

Νικόλας Γιατράς : ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Μετά τις τελευταίες γιορτινές μέρες με το πλούσιο Πασχαλινό τραπέζι τα κουλουράκια, τα τσουρέκια και τα λοιπά εδέσματα, ορισμένοι από εμάς πιθανόν και να προσθέσαμε 1 με 2 κιλά σωματικού βάρους. Αυτή η
προσωρινή ένδειξη της ζυγαριάς , μας προβληματίζει, αλλά δεν πρέπει να μας αγχώνει.
Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, στα μεσογειακά πρότυπα ,με
εγκράτεια στις διατροφικές μας συνήθειες και συνέπεια σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει την άσκηση θα συνδράμουν στην άμεση απώλεια αυτών των κιλών, ώστε να αποκτήσουμε σύντομα τη προπασχαλινή μας φόρμα.
Φαίνεται , πως οι ομορφιές της φύσης την ανοιξη, έχουν ήδη αρχίσει να μας προκαλούν και μετά τη παρατεταμένη περίοδο εγκλεισμού λόγω της
πανδημίας , ολοι έχουμε τη διάθεση να χαρούμε με ασφάλεια την ευεξία του νερού και του ηλιου.
Μερικές πρακτικές οδηγίες θα βοηθήσουν ώστε να επανέλθουμε σύντομα σε ρυθμούς καθημερινότητας, μετά τη καραντίνα, και να βελτιώσουμε το σώμα μας ενόψει καλοκαιριού.
Καλό είναι να ακολουθούμε πάντα ένα ισορροπημένο πρόγραμμα
Μεσογειακής διατροφής αποφεύγοντας αποτοξινωτικές, στερητικές ή
μονοφαγικές δίαιτες που υπόσχονται αποτελέσματα εξπρές. Τα κιλά δεν τα παίρνουμε σε μια ημέρα, ούτε μπορούμε να τα χάσουμε αμέσως και σε
πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Τιμήστε την μεσογειακή διατροφή η οποία αποτελεί ιδανική διαιτητική
επιλογή ειδικότερα μετά τις ημέρες του Πάσχα.
Προσπαθείστε να καταναλώνετε συχνά μέσα στην εβδομάδα όσπρια, λαδερά
και ψάρια (κυρίως λιπαρά) έναντι του κόκκινου κρέατος, αλλά και  ημιάπαχα γαλακτοκομικά ώστε να μειωθεί η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης.
Σε περίπτωση που τα κιλά μας είναι ήδη παραπάνω από τα φυσιολογικά
αποδεκτά επίπεδα ,εμπιστευόμαστε έναν πτυχιούχο διαιτολόγο για να μας
σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ωράρια και τον τρόπο ζωής μας, με στόχο πάντα την ασφαλή, άμεση και οριστική απώλεια βάρους.
Όλοι οι συνάδελφοι είμαστε επαρκώς καταρτισμένοι ώστε να
αντιμετωπίσουμε κάθε περίπτωση δυσθρεψίας αρκεί να θυμάστε πως ο
κατάλληλος ρυθμός απώλειας  βάρους είναι  της τάξεως του 0,5- 1 κιλό ανά εβδομάδα και όχι παραπάνω
Προσπαθούμε να έχουμε καθημερινά αρκετά και μικρά γεύματα, ώστε να
λαμβάνουμε σταδιακά στη διάρκεια της ημέρας την απαιτούμενη ενέργεια, να μην νιώθουμε αίσθημα πείνας και να διατηρούμε τον μεταβολισμό μας σε εγρήγορση. Ας Μη ξεχνάμε, ότι ο οργανισμός μας είναι μια μηχανή που όσο του δίνουμε καύσιμα (τροφή), τόσο καλύτερες καύσεις κάνει!
 Ας έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι 3 κύρια γεύματα την ημέρα και 2-3 ενδιάμεσα μικρογεύματα, διατηρούν σε υψηλά επίπεδα τον μεταβολισμό μας και διατηρούν τον οργανισμό μας σε βέλτιστη απόδοση κι εγρήγορση.

Το πρωινό, είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Τα άτομα που δεν
καταναλώνουν πρωινό, προσλαμβάνουν 30% περισσότερες θερμίδες κυρίως
από το μεσημέρι και μετά, αφού τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες στο κυρίως
γεύμα και στο δείπνο ή «τσιμπολογούν» συνεχώς ενδιάμεσα των γευμάτων
συνήθως ανθυγιεινές τροφές.
 Καλό είναι να τρώμε πάντοτε στο τραπέζι και να μασάμε αργά και καλά τη τροφή μας, για να φτάνει έγκαιρα το μήνυμα κορεσμού από το στομάχι στον εγκέφαλο ουτως ώστε να αποφεύγουμε την υπερβολική κατανάλωση τροφών λόγω βουλιμίας .
 Ειδικά τώρα την Άνοιξη, που υπάρχει πληθώρα πολλών διαφορετικών και γευστικών, φρούτων και λαχανικών ,καταναλώνουμε όσα περισσότερα
μπορούμε, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε νερό, βιταμίνες,
ιχνοστοιχεία και φυτοχημικές ουσίες
 Περιορίζουμε την κατανάλωση γλυκών, επιδορπίων και τη ζαχαρη στα
ροφημάτα μας.
 Επιλέγουμε τα επιδόρπιά μας με βάση τα φρούτα, το γιαούρτι ,τους ξηρούς καρπούς και το μέλι.
 Προσέχουμε την κατανάλωση αλατιού, που προκαλεί κατακράτηση υγρών,
και κυρίως τις μυστικές πηγές νατρίου, όπως κονσέρβες, συσκευασμένα
τρόφιμα, αλλαντικά, ελιές, παστά, καπνιστά, τουρσί και όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα.
 Αυξάνουμε την κατανάλωση υγρών, κυρίως νερού, το οποίο βοηθά στην
ενυδάτωση του δέρματος, στην απώλεια βάρους, στην καλή λειτουργία του
πεπτικού συστήματος, στην αίσθηση κορεσμού και στην βελτίωση της
κυτταρίτιδας.
 Μειώνουμε την κατανάλωση αλκοόλ, που σίγουρα είχε τη τιμητική του τις εορταστικές ημέρες. Το αλκοόλ προσφέρει μόνο θερμίδες, που μεταβολίζεται σε λίπος,αυξάνοντας το λιπώδη ιστό και τη κατακράτηση υγρών.
 Τέλος, εντάσσουμε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή μας, ακόμα και τώρα που παραμένουμε εσώκλειστοι και δεν μπορούμε να γυμναζόμαστε σε
χώρους άθλησης περπατάμε, κάνουμε jogging , ποδήλατο και ασκήσεις στο
σπίτι μας.
 Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες, έχοντας υπομονή και καλή διάθεση θα καταφέρουμε να πετύχουμε τον επιθυμητό μας στόχο πιο γρήγορα,
ξεκούραστα και χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία μας.
 Αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθεις , βελτιώνουμε τον τρόπο ζωής μας, ενδυναμώνουμε τον οργανισμό μας, ομορφαίνουμε το σώμα μας και αναμένουμε σύντομα να χαρούμε τη φύση ξανά με μεγαλύτερη διάθεση μετά τη περίοδο καραντίνας.

Νικόλας Διον. Γιατράς
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ –ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Related articles

Έφτασε στην Ηγουμενίτσα το πλοίο με τους Έλληνες φοιτητές από την Ανκόνα.

Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας κατέπλευσε στις 3 μ.μ το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο που μεταφέρει από την Ανκόνα Έλληνες φοιτητές και εργαζόμενους. Τα μέτρα ασφαλείας στο λιμάνι ήταν αυξημένα για προληπτικούς λόγους και επετράπη η είσοδος μόνο στα συγγενικά πρόσωπα των αφιχθέντων. Οι περισσότεροι ήταν γονείς που αγωνιούσαν για τα παιδιά τους και είχαν φτάσει από […]

Διήμερη περιοδεία Υποψήφιου Δημάρχου Λαϊκής Συσπείρωσης

Διήμερη περιοδεία σε κεντρικά καφενεία του κέντρου της Καλλιθέας (Σάββατο 26/1) και των Τζιτζιφιών (27/1), πραγματοποίησε ο υποψήφιος Δήμαρχος της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Γιάννης Βακαλόπουλος. Στις τοποθετήσεις του τόνισε την αναγκαιότητα συσπείρωσης και ισχυροποίησης του ΚΚΕ στις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσης, καθώς είναι η μόνη λύση για την ικανοποίηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας. Επεσήμανε ότι οι […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *