17 °C Athens, GR
22 Οκτωβρίου 2020

Σε τελική ευθεία η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου

Πολύ κοντά σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) βρίσκεται η Περιφέρεια Αττικής για την χρηματοδότηση της Β’ φάσης της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, η οποία έχει προϋπολογισμό ύψους 175 εκατομμυρίων ευρώ με ΦΠΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του economistas, θεωρείται θέμα χρόνου να βρουν κοινό τόπο οι δύο πλευρές στο ποσοστό του έργου που θα χρηματοδοτήσει με χαμηλότοκα δάνεια η ΕΤΕπ.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι το σενάριο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες προβλέπει την χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ της Β φάσης του έργου σε ποσοστό 40%.

Οι υπόλοιπες ανάγκες χρηματοδότησης αναμένεται να καλυφθούν σε ποσοστό 50% από ευρωπαϊκούς πόρους, από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2021 – 2027, με το υπόλοιπο 10% να προέρχεται από το ταμείο της Περιφέρειας Αττικής στο οποίο υπάρχουν περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ.

Αξιόπιστες πηγές τονίζουν ότι τα στελέχη της ΕΤΕπ επιθυμούν να δουν πειστικά στοιχεία για τη βιωσιμότητα του έργου, προτού δώσουν το πράσινο φως για την εκταμίευση του δανείου.

Η μελέτη του διεθνούς φήμης Ιταλού αρχιτέκτονα, Ρέντσο Πιάνο, για την αξιοποίηση της έκτασης από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας έως το δέλτα Φαλήρου, προβλέπει ότι στη Β φάση του έργου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πάρκο έκτασης 220 στρεμμάτων και τρεις χώροι στάθμευσης.

Οι όροι της ΕΤΕπ και τα σενάρια για ΣΔΙΤ

Η ΕΤΕπ δεν επιθυμεί να επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος σε ό,τι αφορά τη διαχείριση υποδομών οι οποίες εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Για το λόγο αυτό, στις συζητήσεις με την Περιφέρεια Αττικής έχει ζητήσει επανειλημμένως να πληροφορηθεί ποιος θα είναι ο φορέας διαχείρισης των εγκαταστάσεων που θα κατασκευαστούν στην περιοχή.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, τα στελέχη της ΕΤΕπ έχουν ξεκαθαρίσει ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα, προκειμένου να μην επαναληφθεί αυτό που συνέβη με τα Ολυμπιακά Ακίνητα, πολλά εκ των οποίων παραμένουν αναξιοποίητα.

Ένα από τα σενάρια υπό εξέταση είναι η Β’ φάση της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου να δημοπρατηθεί ως έργο ΣΔΙΤ, προκειμένου ο ανάδοχος να αναλάβει τη διαχείριση του πάρκου και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων στην περιοχή, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών από την Περιφέρεια Αττικής κατά τη διάρκεια της φάσης λειτουργίας.

Ωστόσο, εάν εν τέλει επικρατήσει το σενάριο αυτό θα πρέπει να αλλάξει το μείγμα χρηματοδότησης, δεδομένου ότι ο ιδιώτης θα πρέπει να δεσμεύσει και δικά του κεφάλαια για την κατασκευή του έργου.

Καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες προκαταρκτικές μελέτες των έργων της Β φάσης της ανάπλασης, με τη βασική εκκρεμότητα να αφορά στη δημοπράτηση της οριστικής μελέτης ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε περίπτωση που προκριθεί το σενάριο δημοπράτησης του έργου με ΣΔΙΤ αναμένεται να διεξαχθεί ενιαίος διαγωνισμός για τη μελέτη και την κατασκευή του έργου.

Τα έργα της Β’ φάσης

Κατά μήκος του παραλιακού μετώπου του Νέου Φαλήρου, του Μοσχάτου και της Καλλιθέας, θα αναπτυχθεί ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Αττικής το οποίο θα καλύπτει έκταση 220 στρεμμάτων μεταξύ του περιβάλλοντα χώρου του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Στο χώρο αυτό θα φυτευτούν περίπου 3.500 δέντρα, ενώ σε γενικές γραμμές θα αποτελείται από χαμηλή βλάστηση που θα συνάδει με το τοπίο της Αττικής.

Η μελέτη του Ρέντσο Πιάνο προβλέπει, εκτός από το πάρκο, την κατασκευή και τριών χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής χωρητικότητας 980 θέσεων. Δύο από τα τρία παρκινγκ θα είναι υπόγεια, ενώ ο τρίτος χώρος στάθμευσης που θα φιλοξενεί έως και 180 οχήματα, αναμένεται να κατασκευαστεί σε αδόμητο χώρο κοντά στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Τα έργα της Β φάσης της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου αναμένεται να ολοκληρωθούν σε χρονικό διάστημα 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του αναδόχου και της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της Περιφέρειας Αττικής.

Τι προβλέπει η μελέτη του Ρέντσο Πιάνο

Σύμφωνα με τη μελέτη για την αξιοποίηση της έκτασης από το στάδιο Ειρήνης και Φιλίας έως το δέλτα Φαλήρου που εκπόνησε ο διεθνούς φήμης Ιταλός αρχιτέκτονας, Ρέντσο Πιάνο, η Β φάση του έργου προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου και τριών χώρων στάθμευσης. Το πάρκο των 220 στρεμμάτων θα δημιουργηθεί κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, στην έκταση μεταξύ του σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Η έκταση πρασίνου στην οποία θα φυτευτούν περίπου 3.500 δέντρα θα είναι δημόσια και θα αποτελείται σε γενικές γραμμές από χαμηλή βλάστηση που θα συνάδει με το τοπίο της Αττικής. Δύο από τους τρεις χώρους στάθμευσης θα είναι υπόγειοι και θα κατασκευαστούν κοντά στις δύο διαβάσεις πεζών που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη θάλασσα. Η κατασκευή των δύο διαβάσεων αποτελεί μέρος της Α φάσης του έργου. Ο τρίτος χώρος στάθμευσης, 180 θέσεων, αναμένεται να κατασκευαστεί σε αδόμητο χώρο κοντά στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι τρεις χώροι στάθμευσης θα είναι συνολικής χωρητικότητας 980 θέσεων. Για την υλοποίηση των έργων της Β φάσης θα χρειαστούν 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της περιφέρειας και του αναδόχου. Στην περιοχή έχουν ήδη γίνει εκτεταμένες παρεμβάσεις με κόστος που υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, στο πλαίσιο της Α φάσης του έργου. Σύνδεση της πόλης με το παράκτιο πάρκο Πρόκειται κατά βάση για έργα, τα οποία θα επιτρέψουν στο παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί μελλοντικά να μην αποκόπτεται από την πόλη, ενοποιώντας τους τέσσερις όμορους δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο. Μεταξύ αυτών είναι η μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος κατά 90 μέτρα νοτιότερα σε μια νέα παράλληλη χάραξη, καθώς και η μερική υπογειοποίηση σε δύο τμήματα των 300 μέτρων το καθένα, έτσι ώστε να επιτευχθεί μελλοντικά η απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών προς τη θάλασσα.

Στη θέση της παλιάς παραλιακής λεωφόρου κατασκευάζεται κλειστός αντιπλημμυρικός αγωγός ο οποίος θα θωρακίζει τους όμορους δήμους σε περιπτώσεις μεγάλων βροχοπτώσεων. Στις 17 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για τη μετατόπιση της γραμμής του ΤΡΑΜ από τη στάση Μοσχάτο έως τη στάση Τζιτζιφιές. Η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί σε χαμηλότερο επίπεδο, στο ίδιο ύψος με την οδό Εθνάρχου Μακαρίου. Οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής του ΤΡΑΜ αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου τέσσερις μήνες.

Πηγή: economistas.gr

Related articles

Le Figarο: Η Ακρόπολη είναι μεταξύ των μεγαλύτερων θαυμάτων που έχει συλλάβει ποτέ ο ανθρώπινος νους

«Τα μνημεία της Ακρόπολης βρίσκονται μεταξύ των μεγαλυτέρων θαυμάτων που έχει συλλάβει ποτέ ο ανθρώπινος νους», αναφέρει το Figaro-Hors serie, το περιοδικό της γαλλικής εφημερίδας Le Figarο σε ρεπορτάζ με τίτλο «Αιώνια Αθήνα». Το άρθρο είναι αφιερωμένο στις εργασίες αποκατάστασης της Ακρόπολης, τονίζοντας ότι τα 45 χρόνια που διαρκούν οι εργασίες, έχουν μεταμορφώσει βαθιά την ταυτότητα του μνημείου. […]

Το Δημοτικό συμβούλιο Καλλιθέας με ψήφισμα υπέρ της καταδίκης των μελών Χρυσής Αυγής

Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο Καλλιθέας που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη με τηλεδιάσκεψη, η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου εξέδωσε ψήφισμα καταδίκης Υπέρ της καταδίκης των μελών της Χρυσής Αυγής που εμπλέκονται σε δολοφονία. Συγκεκριμένα to ψήφισμα του Δήμου Καλλιθέας όπως αναγράφεται στη σελίδα του δήμου είναι: Το Δημοτικό Συμβούλιο της Καλλιθέας ενώνει τη φωνή του με […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *