App Icon

Στη Θάλασσα του Ουρανού ταξιδεύει από σήμερα ο Γιάννης Αγγελικούσης

Σήμερα το πρωί ο 73χρονος εφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης που νοσηλευόταν από τις 20 Μαρτίου σε κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας απεβίωσε μετά από καρδιακή προσβολή. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd διέθετε τρεις εταιρείες με στόλο αποτελούμενο από 149 πλοία. Η Maran Dry έχει 49 φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη, η Maran Tankers 54 δεξαμενόπλοια crude oil, εκ των οποίων δύο είναι υπό ναυπήγηση και η Maran Gas 46 πλοία, εκ των οποίων 36 LNG στο νερό, 9 υπό ναυπήγηση και μία πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG, γνωστή ως FSRU. Από τα 149 συνολικά πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.

Η ανακοίνωση της Αngelicoussis Group of Companies
“Με αισθήματα βαθύτατης θλίψης, η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Προέδρου του Αngelicoussis Group of Companies, αναγγέλλει τον θάνατο του πατέρα της, νωρίτερα σήμερα, 10 Απριλίου, ο οποίος απεβίωσε ήρεμα στον ύπνο του, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Η απώλειά του θα είναι δυσβάσταχτη.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπέστη καρδιακό επεισόδιο στις 20 Μαρτίου και παρά την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα που του παρείχε το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Η οικογένειά του επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά τους ιατρούς και τους νοσηλευτές για την υποστήριξη και τη φροντίδα που του παρείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νοσηλείας του.

Το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις της οικογένειας Αγγελικούση σε όλον τον κόσμο ενημερώθηκαν νωρίτερα σήμερα για τα θλιβερά νέα.

Η οικογένεια παρακαλεί να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά της σ’ αυτή τη στιγμή του μεγάλου πένθους.

Η κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Μαρία, τον διαδέχεται ως Chief Executive Officer του Angelicousis Group of Companies”.

Ποιος ήταν ο Ιωάννης Αγγελικούσης
Ο Ιωάννης Α. Αγγελικούσης γεννήθηκε στον Πειραιά και φοίτησε ως μαθητής στην Ιωνίδειο Σχολή. Μετέπειτα σπούδασε οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ. Εισήλθε στην εταιρεία του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση το 1973. Ανέλαβε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση.

Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε τη διαχείριση των tankers,

Το 2000 η αδελφή του, Άννα, αποχώρησε και ίδρυσε τον δικό της εφοπλιστικό όμιλο (Pantheon Tankers, Alpha Bulkers, Alpha Gas.), ενώ το 2001 ο Γιάννης Αγγελικούσης απέκτησε το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.

Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας την Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων.

Ο όμιλος “Angelicoussis Shipping Group” συμπεριλαμβάνει, σήμερα τις εταιρίες “Maran Dry Management Inc.”, “Maran Gas Maritime” και “Maran Tankers Management”.

Σήμερα, ο όμιλος διαχειρίζεται 139 πλοία και άλλα 15 πλοία υπό παραγγελία, η πλειονότητα των οποίων φέρει την ελληνική σημαία.

Τον Όμιλο θα συνεχίσει η μοναχοκόρη του, Μαρία Αγγελικούση, η οποία έχει σπουδάσει ιατρική την οποία την άφησε και εργάζεται για την “Angelicoussis Group” από το 2009.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης διετέλεσε για χρόνια μέλος του ΔΣ του Committee στο Λονδίνο και στην Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών. Τον Μάρτιο του 2009 τιμήθηκε με το βραβείο Ευκράντη.

διάβασε και αυτό  Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Σπάνια έδινε συνεντεύξεις Ο Γιάννης Αγγελικούσης μια από αυτές ήταν αποκλειστικά στο maritimesTV και στον Μάρκο Κάντζιο με camera Πάνο Χαλκίδη στην οποία ανέφερε για το μέλλον της ναυτιλίας. Η συνέντευξη είχε δωθεί στα πλαίσια της ημερίδας με θέμα «THE FUTURE OF LNG SHIPPING: WHAT MATTERS MOST?» που διοργάνωσε ο ABS την Δευτέρα 04/06 στο ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

Σε μια άλλη συνέντευξη του αναφέρει για την ζωή του Σύμφωνα με την αφήγηση του, με την επανάσταση του 1821 και την σφαγή της Χίου το 1822, οι πρόγονοι του θα επιστρέψουν στην Μάνη αλλά θα βάλουν ξανά πλώρη για την Χίο το 1857, η οποία συνέχιζε να βρίσκεται υπό οθωμανική κατοχή (σ.σ. απελευθερώθηκε το 1912). Τότε είναι και η εποχή που μπήκαν οι βάσεις για την εφοπλιστική δραστηριότητα της οικογένειας κάνοντας την αρχή με ιστιοφόρα.

«Ο προπάππους μου, ο Αντώνης, ήταν το πλέον εξέχον μέλος εκείνης της περιόδου. Έδρασε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και σύμφωνα με τις φήμες ήταν ο εφευρέτης των “σημαιών διευκόλυνσης”. Στο δωμάτιο του στο πλοίο είχε ένα συρτάρι γεμάτο με σημαίες από χώρες της Μεσογείου. Λίγο πριν μπει στο λιμάνι του προορισμού του ύψωνε και την αντίστοιχη σημαία».

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το όνομα της οικογένειας ήταν αρχικά Πονηρού και μετατράπηκε σε Αγγελικούση την δεκαετία του 1870. «Δυστυχώς αυτό το χαρακτηριστικό (της πονηριάς) δεν το έχει κληρονομήσει κανένα από τα σημερινά μέλη της οικογένειας. Υποθέτω ότι υπάρχουν πλέον τόσοι πονηροί γύρω μας οπότε έπρεπε να διαφοροποιηθούμε» αναφέρει σαρκαστικά.Σε αντίθεση με τον προπάππου του ο παππούς δεν τα πήγε και τόσο καλά «ήταν ένας κοινότυπος άνθρωπος. Έχασε όλα τα χρήματα της οικογένειας και μαζί με αυτά και την σύζυγο του».

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση της οικογένειας ήταν και η αιτία που ο πατέρας του Γιάννη Αγγελικούση, Αντώνης, δεν προχώρησε σε πανεπιστημιακές σπουδές κάτι που τον είχε σημαδέψει σε όλη του την ζωή. «Ο πατέρας μου επέλεξε να γίνει ασυρματιστής, για να αποφύγει τις ευθύνες ενός καπετάνιου, ή έτσι νόμιζε. Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το πλοίο του το οποίο μετέφερε εφόδια για τους συμμάχους τορπιλίστηκε δύο φορές και για αυτό τον λόγο έλαβε δύο μετάλλια από το ελληνικό κράτος. Στην συνέχεια οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες τον έστειλαν στο Κάιρο όπου εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής για να σταλεί μετέπειτα στην Κρήτη. Εκεί πέρασε δύο χρόνια και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε το 1944 για την οποία τιμήθηκε μετά την λήξη του πολέμου από τους Βρετανούς».
Κατά την διάρκεια του εμφυλίου ο Αντώνης Αγγελικούσης θα παντρευτεί με την Μαρία Παπαλιού η οποία προέρχονταν από εφοπλιστική οικογένεια. Ο αδελφός της ένας από τους εφοπλιστές που μεσουράνησαν από την δεκαετία του ΄50 έως το 1980. Αυτός ήταν που τον προέτρεψε να ασχοληθεί με τα πλοία για να μην είναι η αδελφή του σε δύσκολη θέση παντρεμένη με έναν ασυρματιστή.
Ξεκίνησε εταιρεία αρχικά με δύο φίλους και με χρήματα που προέρχονταν από τους Αμερικάνους για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας με πλοία που θα «χτίζονταν» σε αμερικανικά ναυπηγία. Στην πορεία οι φίλοι χώρισαν και η ναυτιλιακή της οικογένειας Αγγελικούση κατάφερε να πορευτεί και να βγει σχεδόν αλώβητη από τις δύο ναυτιλιακές κρίσεις στις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Ο Αντώνης Αγγελικούσης θα φύγει από την ζωή το 1989 αφήνοντας πίσω έναν αξιοσημείωτο στόλο πλοίων ξηρού φορτίου. «Δούλεψα μαζί του για 15 χρόνια. Κάθε χρονιά που έρχονταν ήταν και πιο ευτυχισμένη σε σχέση με την προηγούμενη. Μου δίδαξε πάρα πολλά και παρά τα λάθη μου, ποτέ δεν μου έκανε κριτική». Στις αρχές της χιλιετίας η οικογενειακή επιχείρηση θα «σπάσει» στα δύο απ’ όπου θα προκύψουν οι ναυτιλιακές του Γιάννη Αγγελικούση και της αδελφής του Άννας. Το 2008 η κόρη του Μαρία η οποία είχε σπουδάσει ιατρική στο πανεπιστήμιο του Cambridge θα εισέλθει στην επιχείρηση. «Σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή. Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύεται είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είναι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα» αναφέρει ο πατριάρχης πλέον της αυτοκρατορίας που έχει ήδη 102 πλοία να ταξιδεύουν στις θάλασσες και άλλα 29 να χτίζονται σε ναυπηγία. «Τα υπόλοιπα είναι απλά ιστορία» θα πει εν κατακλείδι ο Γιάννης Αγγελικούσης.
Μετά την ανακοίνωση του θανάτου του έγιναν οι παρακάτω δηλώσεις

διάβασε και αυτό  “Κάθε χρόνο τη 13η Απριλίου θυμάμαι εκείνη την ημέρα.. Τα πρωτοσέλιδα με τίτλο «Σκότωσαν τα παιδιά του κοσμάκη»..

Η Δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη: Ο παγκόσμιος εφοπλισμός έχασε, σήμερα, έναν από τους πρωταγωνιστές του και η ελληνική ναυτοσύνη θρηνεί τον κορυφαίο της καπετάνιο. Ο Γιάννης Αγγελικούσης τίμησε τη θαλασσινή παράδοση και την πατρίδα μας με κάθε τρόπο: Κατέκτησε τους ωκεανούς, υψώνοντας την γαλανόλευκη στα σκάφη του. Μετέφερε στην Ελλάδα την έδρα των δραστηριοτήτων του, ενισχύοντας σημαντικά τη ναυτική της εκπαίδευση. Και, όταν χρειάστηκε, όπως στη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας, βοήθησε στη μάχη για την υγεία με αθόρυβες δωρεές. Ναυτικός και Έλληνας μέχρι το τέλος.

Η Δήλωση του πρόεδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη: Σήμερα χάσαμε έναν δικό μας άνθρωπο, έναν αγαπητό φίλο, έναν ευπατρίδη. Ο Γιάννης Αγγελικούσης υπήρξε άξιος συνεχιστής των παραδόσεων της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, και μεγαλούργησε σε ένα έντονο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, κρατώντας πάντοτε ψηλά τη σημαία της πατρίδας και αγκαλιάζοντας τους Έλληνες ναυτικούς και την ελληνική ναυτοσύνη. Διακρίθηκε διεθνώς για τις επιτυχημένες επιχειρηματικές του επιλογές και επιτεύγματα”, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Θ.Βενιάμης. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ τονίζει επίσης, ότι “ο Γιάννης Αγγελικούσης θα παραμείνει για πάντα στη μνήμη μας φωτεινός φάρος μιας ναυτιλίας που στηρίζεται στον άνθρωπο και δημιουργεί για τον άνθρωπο!”. “Εκφράζω στην οικογένειά του, στην αγαπημένη του μοναχοκόρη Μαρία, στους οικείους του και στους συνεργάτες και εργαζόμενους στην εταιρεία του, τα βαθύτατα και ειλικρινή συλλυπητήριά μου καθώς και όλων των συναδέλφων του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, που τίμησε με τη συμμετοχή του για περισσότερο από δύο δεκαετίες, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, που θρηνεί σήμερα την απώλεια ενός από τους πιο λαμπρούς εκπροσώπους της” προστίθεται στην ανακοίνωση.
Παραλαμβάνοντας την σκυτάλη της προκοπής από τον πατέρα του Αντώνη, ήρωα του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου και ιδρυτή της οικογενειακής εμπορικής αρμάδας, ο Γιάννης Αγγελικούσης και η αδελφή του Άννα κυριάρχησαν με τους στόλους τους στα κύματα του κόσμου. Το πηδάλιο του Γιάννη περνά, τώρα, στα δυνατά χέρια της μοναχοκόρης του Μαρίας. Και είναι σίγουρο ότι και η δική της πυξίδα θα δείχνει μόνο μπροστά.

διάβασε και αυτό  Η Μάχη του Αναλάτου

H Δήλωση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη : Η ναυτιλία πενθεί έναν σπουδαίο Έλληνα. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε εμβληματική προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλία, με έργο και δράση που τον έφεραν για δεκαετίες στις πρώτες θέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Υπήρξε ταυτοχρόνως στυλοβάτης της Ελληνικής σημαίας, με το 90% των πλοίων του να ταξιδεύουν με τη Γαλανόλευκη. Οι επιχειρηματικές του ικανότητες, η προσήλωση στην οικογένεια του, η αγάπη του για την Ελλάδα και τους ναυτικούς, αποτελούν ιστορική παρακαταθήκη και παράδειγμα για όλους μας.
Θα τον θυμόμαστε πάντα με βαθύ σεβασμό και εκτίμηση για όσα προσέφερε στη ναυτιλία και την Ελλάδα.
Εκφράζω το συλλυπητήρια μου στην οικογένεια και τους συνεργάτες του”.

Η Δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη: Ο Γιάννης Αγγελικούσης δεν ήταν απλά ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής. Υπήρξε πρωτοπόρος σε όλα τα επίπεδα. Με ένα μεγάλο στόλο από πανάκριβα και σύγχρονα LNG carries, που άρχισε να αποκτά από το 2003, ήταν από τους πρώτους που κατάλαβαν ότι οι θαλάσσιοι δρόμοι είναι πιο σημαντικοί από τους αγωγούς μεταφοράς αερίου. Η πίστη του στην Ελληνική σημαία ήταν μοναδική. Τα καράβια των εταιρειών του ομίλου του έφεραν με περηφάνια την γαλανόλευκη και έδιναν δουλειά σε χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς. Η προσφορά του στην ναυτική εκπαίδευση ήταν αξιοσημείωτη, γιατί χωρίς τους δοκίμους αξιωματικούς στα καράβια δύσκολα θα μπορούσαν να υπάρχουν σήμερα χιλιάδες Έλληνες αξιωματικοί σε πλοία. Τέλος, η γενναιόδωρη προσφορά του σε κάθε ευκαιρία τόνιζε την αγάπη του στην πατρίδα. Σήμερα η Ελληνική ναυτιλία είναι φτωχότερη. Τα θερμά συλλυπητήρια μου στην οικογένεια του και στους συνεργάτες του. Εύχομαι στην διάδοχο του Μαρία να συνεχίσει το έργο του”

Ο Δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος δήλωσε τα εξής:

Ο θάνατος του Γιάννη Αγγελικούση αποτελεί μια πολύ μεγάλη απώλεια για την ελληνική ναυτιλία και την ελληνική οικονομία. Ο Γιάννης Αγγελικούσης δημιούργησε μια από τις μεγαλύτερες και πιο πρωτοπόρες ναυτιλιακές εταιρίες στον κόσμο ,επιμένοντας να έχει την ελληνική σημαία στα καράβια του ,να έχει την έδρα του στην Ελλάδα και να δίνει απασχόληση σε Έλληνες ναυτικούς . Αγαπούσε την Ελλάδα με πράξεις και με συνεχείς αθόρυβες δωρεές . Ο θάνατος του είναι επίσης ,μια μεγάλη απώλεια και για την πόλη μας την Καλλιθέα ,αφού μας επέλεξε για έδρα των επιχειρήσεων χτίζοντας ένα κτίριο – τοπόσημο για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα και θέτοντας την Καλλιθέα μας στο χάρτη των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων . Είχα την τιμή να τον γνωρίσω και να διαπιστώσω το όραμα του και την αγάπη του για τον τόπο μας . Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του και στους συνεργάτες του .

Kίνημα Αλλαγής: Με μεγάλη θλίψη πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του εξέχοντος μέλους, όχι μόνο της Ελληνικής αλλά και της Παγκόσμιας Ναυτιλιακής κοινότητας, Γιάννη Αγγελικούση. Δυσαναπλήρωτο το κενό που αφήνει στην Παγκόσμια Ναυτιλία, την οποία υπηρέτησε πολύπλευρα για χρόνια, αγωνιζόμενος με πάθος, με όραμα και σχέδιο”, αναφέρει σε δήλωσή του ο γραμματέας του Τομέα Ναυτιλίας του ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Ι. Διαμαντίδης και προσθέτει: “Εκ μέρους του Κινήματος Αλλαγής εκφράζω θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του”.
ρεπορτάζ Δημήτρης Μπιζιώτας πηγή capital.maritimes.news247

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Η αστυνομία αναζητά αυτή την ώρα τον εκδότη της εφημερίδας…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel