fbpx
12 °C Athens, GR
3 Δεκεμβρίου 2020

Κεραυνοί κατά Κάρναβου στη συνέντευξη τύπου (βίντεο) Ναυτικών Ομίλων Καλλιθέας – Ε. Ι. Ο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ    20/5/2019

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδία (ΕΙΟ) η κοινή συνέντευξη τύπου των ναυταθλητικών ομίλων Καλλιθέας παρουσία του Γ.Γ. της ΕΙΟ, για την κατάσταση της μαρίνας και για το μέλλον του ναυταθλητισμού στην πόλη.

Οι πρόεδροι των ομίλων αναφέρθηκαν αναλυτικά στην πολεμική που έχει ξεκινήσει  εναντίον τους ο απερχόμενος δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος και ο πρόεδρος του φορέα διαχείρισης της μαρίνας ΝΠΔΔ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΛΛΟΣ» Κώστας Ευσταθίου.

Οι εκπρόσωποι του δήμου έχουν καταθέσει αγωγές εναντίον μελών των ομίλων  με απώτερο σκοπό την δημιουργία προβλημάτων στη λειτουργία και στόχο την μετατροπή της ναυταθλητικής μαρίνας σε τουριστική.

Ο απερχόμενος δήμαρχος προσπαθεί να δημιουργήσει αρνητική εικόνα για του ομίλους στην κοινωνία της Καλλιθέας. Δυσφημίζει επανειλημμένως από έδρας του δημοτικού συμβουλίου και από τα ΜΜΕ την υπόληψη και την ιστορία των ομίλων αγνοώντας επιδεικτικά τη συμβολή τους στην κοινωνία της Καλλιθέας και γενικότερα στην ανάπτυξη και διάδοση του ναυταθλητισμού στην χώρα μας. Προσβάλει με την στάση του τις Ολυμπιακές, Παγκόσμιες και Εθνικές διακρίσεις τους.

Οι όμιλοι παρουσίασαν στοιχεία που αποδεικνύουν την έλλειψη συντήρησης της ναυταθλητικής μαρίνας, γεγονός που την καθιστά επικίνδυνη για την ζωή και την περιουσία των χρηστών. Οι πλωτές προβλήτες δεν διαθέτουν καδένες συγκράτησης και το πυροσβεστικό σύστημα ΔΕΝ λειτουργεί.

Τέλος , ο Γενικός Γραμματέας της ΕΙΟ κ. Απόστολος Παπαθανασίου υπογράμμισε και καυτηρίασε την απουσία του δημάρχου Καλλιθέας Δημήτρη Κάρναβου από την διοργάνωση και την διεξαγωγή του διεθνούς αγώνα OPEN EUROPEAN FINN ATHENS 2019,  που διεξήχθη στις ναυταθλητικές εγκαταστάσεις από τις 10 έως 18 Μαΐου 2019.

Ο απερχόμενος δήμαρχος δεν εμφανίστηκε παρά το γεγονός ότι είχε προσκληθεί επισήμως στις τελετές έναρξης και λήξης του Διεθνούς Πρωταθλήματος στο οποίο συμμετείχαν 90  Παγκοσμίως, κορυφαίοι ιστιοπλόοι, και κρίθηκε η πρόκριση της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο 2020.

Οι όμιλοι ανακοίνωσαν ότι παραμένουν ανοικτοί σε διάλογο χτυπώντας την κλειστή πόρτα του δημάρχου μέχρι να ανοίξει από τον ίδιο ή από τον επόμενο.

 

Οι πρόεδροι των ομίλων

ΝΟΤΚ Ανδρέας Αντωνόπουλος

ΣΕΑΝΑΤΚ Σπύρος Πούλος

ΝΑΟΕΦ Ιωάννης Σαμαρτζής

ΙΟΠ ΔΕΗ Αριστείδης Ρούσσης

 

 

Δείτε όλη τη συνέντευξη τύπου:

Αγαπητοί εκπρόσωποι του Τύπου, ευχαριστούμε θερμά για την ανταπόκρισή σας στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου.  

Σας καλέσαμε σήμερα εδώ, εμείς οι Ναυτικοί Όμιλοι της Ναυταθλητικής Μαρίνας Καλλιθέας, προκειμένου να ενημερώσουμε πλήρως εσάς και όλους τους πολίτες, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί από την επίθεση που δεχόμαστε από τον απερχόμενο Δήμαρχο Καλλιθέας, τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και να επιστήσουμε την προσοχή για τους μελλοντικούς κινδύνους που διατρέχει η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας και ο Ναυταθλητισμός γενικότερα.   Έχουμε την εξαιρετική τιμή να βρίσκεται μαζί μας στο πάνελ, ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, κ. Απ. Παπαθανασίου, με βαθιά γνώση και εμπειρία δεκαετιών σε θέματα ΙστιοπλοΪας και Ναυταθλητισμού, ο οποίος θα μας κάνει την τιμή να τοποθετηθεί για τα ζητήματα που μας απασχολούν και ιδιαιτέρως για το Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοϊας και τη δυναμική που διαμορφώνεται.

Ποιοι είμαστε οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι

Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι Καλλιθέας (ΝΟΤΚ, ΣΕΑΝΑΤΚ, ΝΑΟΕΦ και ΙΟΠ-ΔΕΗ), με δραστηριότητα πάνω από 40 χρόνια, είμαστε αναγνωρισμένα μη κερδοσκοπικά σωματεία, εδώ και πολλές δεκαετίες γνήσιοι φορείς καθαρά ερασιτεχνικού Ναυταθλητισμού (Ιστιοπλοϊας κυρίως, αλλά και Κωπηλασίας), με ιδιαίτερα σημαντική συνεισφορά:

α. Μαζικός Αθλητισμός: Εδώ και δεκαετίες, κυριολεκτικά χιλιάδες παιδιά στελέχωσαν τα αθλητικά μας τμήματα, σε πλήθος κατηγοριών σκαφών, ήρθαν σε επαφή με το υγρό στοιχείο και τους θαλάσσιους στίβους.  Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι ο Δήμος είναι ουσιαστικά απών από τα προγράμματα άθλησης στην Ιστιοπλοϊα, εδώ και αρκετά χρόνια.

β. Πρωταθλητισμός:  Καταξιωμένοι πρωταθλητές μας κατέκτησαν Χρυσά Ολυμπιακά Μετάλλια, Παγκόσμια Πρωταθλήματα, Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα και Κύπελλα, και αμέτρητες Πανελλήνιες Νίκες.  Είμαστε το άθλημα με τις μεγαλύτερες διακρίσεις και επιτυχίες σε διεθνές επίπεδο για την πόλη μας, και οι Ναυτικοί Όμιλοι απολαμβάνουμε το σεβασμό και την εκτίμηση, όχι μόνο σε Πανελλήνιο, αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

γ. Ανοικτή Θάλασσα:   Οι εγκατεστημένοι στη Μαρίνα Καλλιθέας Ναυταθλητικοί Όμιλοι σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, διαθέτουμε εδώ και πολλά χρόνια το μεγαλύτερο στόλο Ναυταθλητικών σκαφών Ανοικτής Θαλάσσης στην Ελλάδα, κατέχοντας, ως Όμιλοι, την 1η, 2η και 3η θέση στην Ελλάδα στη σχετική κατάταξη της ΕΙΟ της δύναμης σκαφών ανά Όμιλο.  

Σημειώνουμε ενδεικτικά για το 2018, ότι τα ναυταθλητικά μας σκάφη ανοικτής θαλάσσης, με χιλιάδες αθλητές συνολικά ως πληρώματα, είχαν συνολικά 840 τερματισμούς σε επίσημες ιστιοδρομίες του πρωταθλήματος της ΕΙΟ, διανύοντας συνολικά 20.000 δύσκολα και επίπονα ναυτικά μίλια, δηλαδή τη μισή περίμετρο της γης!

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι πλέον ξεκάθαρο, ακόμα και στους πιο δύσπιστους, ότι εμείς δεν είμαστε οι «σκαφάτοι» που λέει ο κ. Δήμαρχος, προσπαθώντας να περάσει στην κοινή γνώμη μία όχι πραγματική εικόνα για τους Ναυταθλητικούς Ομίλους που δεν συνάδει με την ιστορία, τις επιτυχίες και την προσφορά μας στη νεολαία της Καλλιθέας, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο χώρο, όπως είναι οι θαλάσσιοι στίβοι.

δ. Διοργάνωση Αγώνων: Διοργανώνουμε ετησίως πλήθος επίσημων αγώνων, πανελλήνιων και διεθνών πρωταθλημάτων τόσο στην ιστιοπλοϊα τριγώνου όσο και στην ιστιοπλοϊα Ανοικτής Θάλασσας, προάγοντας το άθλημα και προβάλλοντας την Καλλιθέα, συνεισφέροντας έτσι στο τζίρο των επαγγελματιών από τον αθλητικό τουρισμό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις, αναστέλλοντας ακόμα και τις προπονήσεις μας, στη διοργάνωση του Πανευρωπαϊκού open   πρωταθλήματος Finn 2019, ενός από τα μεγαλύτερα ιστιοπλοϊκά γεγονότα της χρονιάς, στο οποίο θα κριθούν 4 θέσεις για την Ολυμπιάδα του Τόκυο.

Η συνεισφορά μας αναγνωρίστηκε επίσημα από την ΕΙΟ στη Συνέντευξη Τύπου, παρουσία της ηγεσίας του ελληνικού αθλητισμού και της ΕΟΕ, εν αντιθέσει με το Δήμο Καλλιθέας αλλά και το Φορέα Διαχείρισης της Μαρίνας, η απουσία των οποίων είναι εκκοφαντική και δυστυχώς για το Δήμο μας συζητήθηκε αρνητικά επισήμως.

δ. Κοινωνική συνεισφορά:  Επανειλημμένα αναλάβαμε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και ενίσχυσης κοινωνικών ομάδων (αιμοδοσίες, άθληση παιδιών από ιδρύματα, ενίσχυση παιδικών Χωριών SOS, συλλογή ειδών για πυροπαθείς κλπ).

ε. Οικονομική συνεισφορά: Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι απασχολούμε με συμβάσεις απασχόλησης πολυάριθμο προσωπικό και προπονητές, και καταβάλλουμε στο δημόσιο ασφαλιστικές εισφορές, ΦΠΑ και λοιπούς φόρους συνολικά δεκάδων χιλιάδων ευρώ.  

Πόροι: Για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας μας, απόκτησης και συντήρησης εξοπλισμού, στηριζόμαστε σχεδόν αποκλειστικά στις συνδρομές των αθλητών και των μελών μας, είτε χωρίς είτε με σκάφος, και σε ορισμένα έκτακτα έσοδα από τις δράσεις μας.  Μάλιστα, αναγκαστήκαμε εκ των πραγμάτων να ζητήσουμε συνδρομές από τους αθλητές μας, καθώς μέχρι πριν λίγα χρόνια η άθληση σ’εμάς ήταν εντελώς δωρεάν.

Επισημάναμε επανειλημμένως εγγράφως στον κ. Δήμαρχο ότι οποιαδήποτε σχετική επιβάρυνση των μελών μας, αφαιρεί παράλληλα τη δυνατότητα εξεύρεσης των αναγκαίων πόρων για τη λειτουργία μας.

 

  • Αγωγές – Νομικό καθεστώς

 

Στις 15/4/2019, λίγες μέρες πριν τις Δημοτικές εκλογές του 2019, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΑ καταθέτει 18 Αγωγές κατά μελών των ομίλων για αδικοπραξία και παράνομο πλουτισμό, απαιτώντας λιμενικά τέλη για το διάστημα μεταξύ 2013 και 2016.                                                                                           Μάλιστα η επιλογή των 18, ήταν αντισυνταγματική αφού δημόσια παραδέχτηκαν, πως το κριτήριο ήταν να μην είναι δημότες Καλλιθέας.

Θεωρούμε πως αυτή η ενέργεια της διοίκησης έχει δύο στόχους.

 

Ο πρώτος στόχος είναι ξεκάθαρα προεκλογικός.                                                                                                                                                                         Θέλει ο απερχόμενος Δήμαρχος να πει πως αυτά που δεν εισέπραξε η προηγούμενη διοίκηση, τα διεκδικεί αυτός.                          Ξέρει πως πριν τις 30/1/17 δεν υπήρχε το νομικό πλαίσιο να εισπράξει λιμενικά τέλη, διότι δεν είχε εγκριθεί ο Κανονισμός Λειτουργίας Ναυταθλητικής Μαρίνας, και μάλιστα λόγω καθυστερήσεων και παραλείψεων του Δήμου.                                                 

Ξέρει από το πόρισμα ελέγχου των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης το 2016 πως τον συμβούλευαν να έρθει σε συνεννόηση με τους χρήστες για κοινόχρηστα έως ότου εγκριθεί ο Κανονισμός.                            

Ξέρει από το ίδιο πόρισμα πως θα έπρεπε να υπάρξει πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής της Μαρίνας, που δεν υπάρχει ακόμα.                                                                                                                                 Ξέρει πως δεν είχε μέχρι τον Αύγουστο του 2016 Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική για τα μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης της Μαρίνας, έγγραφο απολύτως απαραίτητο για την έγκριση του κανονισμού.                                                                       Και ενώ τα ξέρει όλα αυτά, προχώρησε σε αγωγές κατά ναυταθλητικών σκαφών ΚΑΙ ΜΟΝΟ, και μάλιστα δήλωσε από έδρας του Δημοτικού Συμβουλίου, περήφανος για αυτό.

 

Ο δεύτερος στόχος προφανώς είναι να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία μας, ώστε σε περίπτωση που εκλεγεί ξανά Δήμαρχος να μπορέσει πιο εύκολα να πάρει τις εγκαταστάσεις μας, τις οποίες εποφθαλμιά, προφανώς για να τις εκμεταλλευτεί εμπορικά.

Στην πράξη βλέπουμε πως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για μετατροπή της Ναυταθλητικής Μαρίνας σε Τουριστική.

Έχουν κάνει συμβάσεις ελλιμενισμού με επαγγελματικά σκάφη της εταιρίας HERMES, τα οποία νοικιάζονται μέσα στη Μαρίνα και πλήθος κόσμου κάθε Σαββατοκύριακο επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται στα σκάφη, χωρίς να γνωρίζει σε τι κίνδυνο βάζει τη ζωή του.

Έκανε αμέσως σύμβαση ελλιμενισμού με ημερόπλοιο 70 μέτρων,

Και μάλιστα στο Φορέα Διαχείρισης καταλογίστηκαν πρόστιμα από το Λιμεναρχείο Σαρωνικού και αναγκάστηκε ο Δήμος το Νοέμβριο 2017, λίγους μήνες μετά την έγκρισή του,  να τροποποιήσει τον Ειδικό Κανονισμό αυξάνοντας το επιτρεπόμενο μήκος σκαφών από 60 σε 80, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά το ημερόπλοιο.

 

Η αλήθεια είναι ότι το ημερόπλοιο είναι άκρως επικίνδυνο να κινείται στους ίδιους θαλάσσιους χώρους με τους αθλητές μας.

Τι θα γίνει αν συμβεί ατύχημα?

Ποιος θα έχει την ευθύνη?

Πως γίνεται να μην τους ενδιαφέρει η ασφάλεια των μικρών παιδιών, αλλά μόνο το κέρδος?

 

 

  • Συκοφαντική Δυσφήμιση και παράβαση καθήκοντος από τον κ. Δήμαρχο κατά των Ναυταθλητικών Ομίλων

 

Ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Κάρναβος και ο Πρόεδρος του φορέας Διαχείρισης της Μαρίνας ΝΠΔΔ ΟΠΑΑ «Γιάννης Γάλλος» κ. Ευσταθίου, εδώ και ένα μήνα μέσω επίσημων δηλώσεών τους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22.4.2019, αλλά και μέσω δημοσιευμάτων σε προσφιλές σε αυτούς δημοσιογραφικό μέσο, προβαίνουν σε δηλώσεις, εκφράσεις και υπονοούμενα καταφρονητικά και ατιμωτικά, που προσβάλλουν την τιμή, υπόληψη και ιστορία των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, διαβάλλουν την εικόνα μας έναντι των δημοτών, υποβαθμίζουν το έργο μας και ακόμα εμμέσως υπονομεύουν τον καθημερινό μας αγώνα για ανάπτυξη και διάδοση του Ναυταθλητισμού, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία μας και τις σημαντικότατες αθλητικές και αγωνιστικές μας δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα οι κ.κ. Κάρναβος και Ευσταθίου παρουσίασαν τους Ναυτικούς Ομίλους με όρους και χαρακτηρισμούς μαφίας, μίλησαν για «ομερτά» που πρέπει να σπάσει, μας κατηγόρησαν ότι δεν προσφέραμε καμιά υπηρεσία στο Δήμο για τον εντοπισμό των «σκαφάτων», των αυθαίρετα ελλιμενισμένων τη χρονική περίοδο 2013-2017, δεν δώσαμε ποτέ στοιχεία στο Δήμο Καλλιθέας για τα μέλη μας, και ουσιαστικά ευθυνόμαστε για την αδυναμία είσπραξης τελών ελλιμενισμού επί σειρά ετών και για την μη πληρωμή για χρήση ηλεκτρισμού και νερού.

Η αλήθεια όμως είναι ότι εμείς δίναμε ήδη από το 2009 καταστάσεις με τα μέλη μας σε όλους τους διαχειριστές ης Μαρίνας, διαθέτουμε τα αποδεικτικά στοιχεία αποστολής, επιβεβαιώνεται η ύπαρξή τους από την Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης όπως θα πούμε στη συνέχεια, και πάνω απ όλα, ο ίδιος ο Δήμος τεκμηριώνει τον ελλιμενσιμό των σκαφών των μελών μας στα οποία έκανε αγωγές, βάσει ακριβώς αυτών των καταστάσεων!

Δυστυχώς κύριοι, καταλαβαίνετε σε πόσο δυσμενές πλαίσιο και με πόσα εμπόδια καλούμαστε να λειτoυργήσουμε και να υποστηρίξουμε το Ναυταθλητισμό, τα παιδιά που αθλούνται και τους πρωταθλητές μας.

Η αλήθεια επίσης είναι ότι η αδυναμία αναζήτησης των αυθαίρετα ελλιμενισμένων ΜΗ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ και η είσπραξη τελών ελλιμενισμού από αυτούς, οφείλεται σε αδυναμίες, παραλείψεις και καθυστερήσεις του ίδιου του Δήμου και του Φορέα Διαχείρισης!

Για να είναι αυτά σαφή, επιτρέψτε μας να σας παρουσιάσουμε με δυο λόγια το ιστορικό της Ναυταθλητικής Μαρίνας.

Οι Όμιλοι ΝΟΤΚ, ΣΕΑΝΑΤΚ και ΙΟΠ-ΔΕΗ διαθέταμε νομίμως εγκαταστάσεις και μόνιμες προβλήτες με θέσεις ελλιμενσιμού στο παλιό λιμάνι των Τζιτζιφιών. Το 2002, το Ελλ. Δημόσιο μας ζήτησε να μετοικήσουμε στο ΣΕΦ, προκειμένου να κατασκευαστεί η Ολυμπιακή Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας, πράγμα που κάναμε. Μάλιστα συνάψαμε επίσημο συμφωνητικό με το Ελλ. Δημόσιο, επικυρωμένο με το ΠΔ ΕΣΟΑΠ για την ανάπλαση του Ολυμπιακού Πόλου Φαλήρου, για την εξασφάλιση της μετεγκατάστασής μας μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Μαρίνα αρχικά εκχωρήθηκε στην ΕΙΟ, η οποία εκπληρώνοντας άμεσα τη ρητή υποχρέωσή της, επικύρωσε την μετεγκατάστασή μας στους χώρους που έχουμε και χρησιμοποιούμε μέχρι και σήμερα.

Στη συνέχεια, το 2009, η Μαρίνα εκχωρήθηκε προς διαχείριση στο Δήμο Καλλιθέας, με ρητή υποχρέωση του Δήμου να χρησιμοποιεί τη Μαρίνα για τη λειτουργία Ναυταθλητικού Κέντρου και να παραχωρήσει χώρους ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων στους Ναυταθλητικούς Ομίλους που ήταν ήδη εγκατεστημένοι στην περιοχή.  

Επίσης ο Δήμος ανέλαβε τη ρητή υποχρέωση μεταξύ άλλων,

α) να συστήσει φορέα διαχείρισης, β) «να συντάξει Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο θα προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι λειτουργίας και χρήσης του Εθνικού Ναυταθλητικού Κέντρου και ο οποίος θα ελάμβανε έγκριση των Ολυμπιακών Ακινήτων πριν υποβληθεί για έγκριση στους αρμόδιους φορείς. Σημειώνεται ότι στον ως άνω κανονισμό θα προσδιορίζονταν και οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις  των θέσεων ελλιμενισμού καθώς και το τιμολόγιο ελλιμενισμού, γ) να συντάξει πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής και δ) να μεριμνήσει, μεταξύ των άλλων, για την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας για τη Μαρίνα.

Δεν θα σας πούμε εμείς τι έχει γίνει έκτοτε, αλλά θα χρησιμοποιήσουμε τα αναφερόμενα στην επίσημη Έκθεση Επιθεώρησης και Ελέγχου (197/Α/16) που διενεργήθηκε το 2016 στο Φορέα Διαχείρισης ΟΠΑΑ «Γιάννης Γάλλος» από το Σώμα Ελεγκτών Δημοσίας Διοίκησης.

Στο Πόρισμα της Έκθεσης, επισημαίνονται παραλείψεις και καθυστερήσεις του Δήμου Καλλιθέας και του διαχειριστή της Ναυταθλητικής Μαρίνας «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος», στην εκπλήρωση βασικών συμβατικών υποχρεώσεών τους, με σημαντικότερες τη μη έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας της Μαρίνας και των τιμολογίων ελλιμενισμού, τη μη χωροθέτηση των Ναυταθλητικών Ομίλων και τη μη επικύρωση των θέσεων ελλιμενσιμού, τη μη εγκατάσταση μετρητών ηλεκτρικού ρεύματος και νερού και τη μη υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας στις αρμόδιες υπηρεσίες προς έγκριση.

Συνεπώς, όπως βεβαιώνεται επισήμως από την Έκθεση Ελέγχου των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, μέχρι το τέλος του 2016 η Ναυταθλητική Μαρίνα, λόγω παραλείψεων του Δήμου Καλλιθέας και του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος»,  δεν είχε εγκεκριμένο Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας, ούτε εγκεκριμένο τιμολόγιο ελλιμενισμού, ούτε πιστοποιητικό πυρασφάλειας, ούτε ακόμα και πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής από τα Ολυμπιακά Ακίνητα (!).

Τον Ιανουάριο 2017 εγκρίνεται ο Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας της Ναυταθλητικής Μαρίνας Καλλιθέας (Π.Δ. 633/2017, ΦΕΚ 201/31.1.2017) και επικυρώνεται το τιμολόγιο ελλιμενισμού. Αμέσως οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι, παρά τις αντιρρήσεις τους σε βασικά σημεία του Κανονισμού, καλούν τα μέλη τους να συνάψουν συμβάσεις με το Δήμο, όπως και έγινε και έκτοτε όλα τα μέλη των Ομίλων που διαθέτουν σκάφος το οποίο ελλιμενίζεται στη Ναυταθλητική Μαρίνα, πληρώνουν κανονικά τέλη ελλιμενισμού.  

Όσον αφορά την πληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού και νερού, μεταξύ των συμβατικών υποχρεώσεων του Δήμου ήταν και η εγκατάσταση μετρητών προκειμένου να καταστεί δυνατός ο επιμερισμός των ανταποδοτικών χρεώσεων προς τους χρήστες της Μαρίνας, κάτι που ακόμα και μέχρι σήμερα (!) δεν έχει γίνει, παρά τις οχλήσεις μας. Εμείς δηλώσαμε επανειλημμένως ότι δεν έχουμε φυσικά καμία αντίρρηση να πληρώνουμε για την κατανάλωση ηλεκτρισμού και νερού, εφόσν φυσικά εγκατασταθούν οι αντίστοιχοι μετρητές. Επίσης για το θέμα αυτό θα θέλουμε να επισημάνουμε ότι οι μεγάλης αξίας λογαριασμοί που εκκρεμούν, δεν αφορούν μόνο τα σκάφη, όπως αφήνεται να εννοηθεί από το Δήμο, αλλά κυρίως το γενικό φωτισμό και τους προβολείς που ανάβουν ακόμα και μέρα, όπως έχουμε καταγγείλει, αλλά και το ενεργοβόρο γήπεδο ποδοσφαίρου.

 

 

  • Ασφάλεια Μαρίνας

 

Από έκθεση πραγματογνωμοσύνης για την ασφάλεια Ναυταθλητικής Μαρίνας που προκαλέσαμε οι 4 Όμιλοι, ως έχοντες έννομο συμφέρον, προκύπτει πως οι πλωτές προβλήτες είναι ασυντήρητες και επικίνδυνες.

Πλωτές

Έχουν εξαφανιστεί από ηλεκτρόλυση οι αγκυρώσεις τους.

Τα κεφάλια των προβλητών δεν συνδέονται πλέον με τις υπόλοιπες πλωτές.

Έχουν αυτονομηθεί. Σε κάποια σημεία έχουν βάλει σχοινιά αντί αλυσίδες.

Τις προβλήτες αυτή τη στιγμή τις κρατούν τα ρεμέντζα των σκαφών.

Εάν τα σκάφη φύγουν μαζικά, πχ το καλοκαίρι, τότε οι προβλήτες θα αρχίσουν να ταξιδεύουν.    

Τα καλώδια που έρχονται από το μόλο στις πλωτές είναι δεμένα πάνω στις γέφυρες εισόδου, διότι οι σωληνώσεις τους είναι κομμένες.

Τα περισσότερα πιλαρ είναι κατεστραμμένα και όλα ασυντήρητα.

Σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης

Από την πυρκαγιά της 25/3/19 σε σκάφος εντός της Μαρίνας και πλαγιοδετημένο στο μόλο, διαπιστώσαμε πως δεν λειτούργησε το σύστημα πυρόσβεσης της Μαρίνας καθώς και οι τροχήλατοι πυροσβεστήρες και η πυρόσβεση έγινε με φορητούς πυροσβεστήρες μελών μας, έως ότου έρθει η πυροσβεστική.

Από έλεγχο που έκανε ο Πραγματογνώμονας διαπιστώσαμε πως όλα τα πυροσβεστικά κουτιά επάνω στις προβλήτες είναι άδεια ή έχουν σκουπίδια μέσα.

Αυτό σημαίνει πως αν εκδηλωθεί φωτιά σε σκάφος που είναι σε πλωτή δεν υπάρχει δυνατότητα κατάσβεσης, λόγω ανυπαρξίας κατασβεστικού συστήματος.

Ασφάλεια χώρων λιμένος

Τη Ναυταθλητική Μαρίνα τη χρησιμοποιούν πολίτες για χώρο βόλτας με τα παιδιά τους, που συχνά είναι με ποδήλατα.

Πουθενά δεν υπάρχουν σωσίβια ανάγκης με σχοινί, ώστε εάν ένας πεζός πέσει στη θάλασσα να μπορέσει να έχει άμεση βοήθεια.

Πουθενά δεν υπάρχουν Δημόσιες τουαλέτες για όσους πολίτες κάνουν βόλτα.

Επίσης είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τους επιβάτες του ημερόπλοιου, που είναι αρκετές εκατοντάδες, να διασχίζουν όλο το λιμάνι πεζοί, με την θάλασσα από την μία μεριά και το καρνάγιο από την άλλη.  

 

Συνεπώς, η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας δεν συντηρείται. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εισπράττουν από παντού και να μην επιστρέφουν για συντήρηση σχεδόν τίποτα.

Για το 2019 ο κωδικός του προϋπολογισμού του ΟΠΑΑ για την συντήρηση της  Ναυταθλητικής Μαρίνας είναι 1.000€, όταν τα έσοδα τους ήταν 500.000€, όπως οι ίδιοι λένε δημόσια.

 

Όπως καλά γνωρίζετε, από το ΣΕΦ μέχρι το Φάληρο, εδώ και 15 ολόκληρα χρόνια, όλες οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις είναι νεκρές και παντελώς αναξιοποίητες.  Μόνο ένα κύτταρο είχε πάντοτε και έχει έντονη αθλητική ζωή, κι αυτό είναι οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι και οι εγκαταστάσεις μας, μαζί και δίπλα στην ΕΙΟ.  Και μάλιστα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τη διεθνή πρωτοβουλία της ΕΙΟ, η Ναυταθλητική Μαρίνα μέσω του Διεθνούς Κέντρου Ιστιοπλοΐας απέκτησε νέα δυναμική, διεθνή αίγλη και προβολή.

Εμείς ζητούμε από το Δήμο, την Περιφέρεια και το Υπουργείο:

  1. Να επικυρώσουν άμεσα τη χωροθέτηση των Ναυταθλητικών Ομίλων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούμε εδώ και 15 χρόνια, σύμφωνα με τη συμβατική τους υποχρέωση.
  2. Να αποσύρουν τις αγωγές κατά των μελών μας και να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για τη διαφύλαξη του Ναυταθλητικού χαρακτήρα της Μαρίνας, δίνοντας προτεραιότητα στη διευκόλυνση της λειτουργίας των Ναυταθλητικών Ομίλων προς όφελος του Ναυταθλητισμού.
  3. Να επανεξετάσουν την επικινδυνότητα ελλιμενισμού του ημερόπλοιου σε σχέση και με τις προπονητικές ναυταθλητικές δραστηριότητες στη περιοχή.
  4. Να προβούν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αποκατάσταση όλων των παραλείψεων και τον προβλημάτων σε θέματα ασφάλειας των πλωτών προβλητών, των εγκαταστάσεων της Μαρίνας και του συστήματος πυρασφάλειας.

Εμείς οφείλουμε να υπερασπίσουμε την τιμή και την ασφάλεια των μελών μας.

Προς αυτό το σκοπό καταθέσαμε μηνυτήρια αναφορά για συκοφαντική δυσφήμιση κατά του Δημάρχου, του Προέδρου του ΟΠΑΑ και του blog που αναπαρήγαγε με δικές του ατιμωτικές κρίσεις τις συκοφαντίες και στείλαμε εξώδικο στον ΟΠΑΑ για την κατάσταση ασφαλείας πλωτών και πυρόσβεσης στη Ναυταθλιτική Μαρίνα κοινοποιώντας το προς Περιφέρεια, Λιμεναρχείο, Πυροσβεστική και Υπουργεία Τουρισμού και Αθλητισμού.

Ο ΟΠΑΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΛΛΟΣ απέτυχε παταγωδώς να προσφέρει έστω και τη στοιχειώδη συντήρηση, καθιστώντας την Ναυταθλητική Μαρίνα επικίνδυνη για τις ζωές μας και τις περιουσίες μας.

Τέλος, απευθύνουμε ένα ερώτημα με αγωνία για το μέλλον του Ναυταθλητισμού στην πόλη μας και την τύχη της Ναυταθλητικής Μαρίνας:  

Είναι τυχαία η επίθεση, η δυσφήμιση και οι αγωγές που αδίκως σήμερα δεχόμαστε?  

Η απάντηση δική σας.

Related articles

Άγριο ξύλο στις Τζιτζιφιές- Τι γράφει στο φύλλο αγώνος ο διαιτητής Μαρινάκης….

Σε ένα ματς που δεν… «μύριζε» τίποτα, Παντζιτζιφιακός και Αστέρας Κερατσινίου δεν βγήκαν ποτέ στο γήπεδο να αγωνιστούν. Ο λόγος, τα σοβαρά επεισόδια που εξελίχθηκαν πριν την έναρξη της αναμέτρησης στον περιβάλλοντα χώρο των αποδυτηρίων στο γήπεδο των Τζιτζιφιών. Αποκλειστικά stoplekto.gr  σας παρουσιάζει τι  έγραψε ο διαιτητής της συνάντησης κ. Μαρινάκης στο φύλλο αγώνος: «Μια […]

Δήλωση του υποψηφίου δημάρχου της «Προοδευτικής Ενότητας Καλλιθέας» Θοδωρή Ψαλιδόπουλου

Στο χρόνο που απομένει μέχρι τις κάλπες, η πλειοψηφία των πολιτών έχει τοποθετηθεί. Απορρίπτει μια διοίκηση που απέτυχε να ανταποκριθεί στις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων και να συμβάλλει στο σχεδιασμό της αναπτυξιακής προοπτικής της Καλλιθέας προς όφελος των πολλών. Μόνον η «Προοδευτική Ενότητα Καλλιθέας» μπορεί τώρα να εγγυηθεί ότι η πόλη θα κάνει ένα βήμα […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *