Το νέο μοντέλο διακοπών ακούει στο όνομα «vaxications»

Αν κάτι μας στέρησε το 2020 αυτό είναι κατά γενική ομολογία τα ταξίδια και η αίσθηση ελευθερίας που μας δίνουν.

Η χρονιά που φεύγει ήταν η χειρότερη όλων των εποχών για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, η οποία κλήθηκε να πάει κόντρα σε αυτό που πρεσβεύει, τη χαλάρωση, την ξεγνοιασιά και την επαφή με άλλους πολιτισμούς και ανθρώπους, και αναγκάστηκε να προσφέρει μια «αποστειρωμένη» εμπειρία σε όσους τουρίστες πήραν τελικά το ρίσκο να ταξιδέψουν.

Καθώς τα μηνύματα από την επιστημονική κοινότητα δεν δίνουν μια ξεκάθαρη απάντηση για το πότε θα είναι έτοιμος ο κλάδος να εξυπηρετήσει κανονικά και με ασφάλεια το τουριστικό κύμα, θεωρείται πλέον δεδομένο πως η χρονιά που έρχεται θα λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο για την ομαλή επιστροφή στα υγιή και συνάμα κερδοφόρα επίπεδα του 2019.

Παρά τις αρνητικές ειδήσεις και το αίσθημα φόβου που επικρατεί, ο κόσμος σε όλες τις δημοσκοπήσεις που διεξάγονται ανά την υφήλιο, δηλώνει αποφασισμένος να ταξιδέψει μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Το μεγάλο ερωτηματικό που δημιουργείται έχει να κάνει με τον τρόπο που η ταξιδιωτική αγορά θα προσεγγίσει τους υποψήφιους πελάτες, ώστε να μη διαταραχθεί η λεπτή ισορροπία στο κομμάτι της υγείας και της ασφάλειας.

Σύμφωνα με την εταιρία ταξιδιωτικού μάρκετινγκ MMGY Global, η μετάβαση από το «vacation», τις διακοπές δηλαδή όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, στο «vaxication» (vaccine=εμβόλιο), ένα μοντέλο διακοπών που βασίζεται στον εμβολιασμό και τα τεστ για τον κορωνοϊό, έχει αρχίσει να συντελείται.

Πολλές αεροπορικές έχουν ανακοινώσει ότι θα λάβουν δρακόντεια μέτρα, στο όνομα της δημόσιας υγείας, και δεν θα δέχονται στις πτήσεις τους επιβάτες χωρίς εμβόλιο. Κοινώς οι αρνητές του εμβολίου, είτε θα επιλέξουν low cost αεροπορικές, όπως η Ryanair, που δεν θεωρούν υποχρεωτική την διεξαγωγή του εμβολίου, είτε θα μείνουν με τη βαλίτσα στο χέρι και θα περιοριστούν στις αποδράσεις εντός συνόρων.

Οι ταξιδιώτες, εκτός από το διαβατήριο και την ταυτότητά τους, θα πρέπει, από εδώ και στο εξής, να έχουν μαζί τους τα πιστοποιητικά εκείνα που αποδεικνύουν τον εμβολιασμό τους. Κάτι σαν ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας που θα αναφέρει πότε ο κάτοχός του εμβολιάστηκε τελευταία φορά κατά του Covid-19. Αυτά τα έγγραφα θα αποτελούν το εισιτήριο, όχι μόνο στους διεθνείς αερολιμένες, αλλά και σε άλλους κοινόχρηστους χώρους, όπως είναι για παράδειγμα οι χώροι εκδηλώσεων στους οποίους παρευρίσκονται όσοι κάνουν επαγγελματικής φύσεως ταξίδια.

Σε αυτή την περίπτωση μένει να δούμε ποια στάση θα κρατήσουν οι διοικήσεις των επιχειρήσεων, αλλά και οι κυβερνήσεις των κρατών σε όλο τον κόσμο. Διότι αν δεν υπάρξει μια ενιαία πολιτική, είναι πολύ πιθανό κάποιες μικρότερου μεγέθους εταιρείες να χαλαρώσουν τα μέτρα ασφαλείας διότι θα δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό.

Πρόσφατη έρευνα της MMGY αποκάλυψε ότι οι μισοί Αμερικανοί ταξιδιώτες θα κάνουν το εμβόλιο το συντομότερο δυνατό, το 40% θα περιμένουν για να διαπιστώσουν την αποτελεσματικότητά του και το 9% δεν θα εμβολιαστούν καθόλου με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αύξηση των οδικών ταξιδιών

Ακόμη και αν εμβολιαστεί ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού απέχουμε πολύ από το να επιδιώκουμε τη στενή επαφή. Η ψυχολογία θα είναι μεν ανεβασμένη, όμως το αίσθημα φόβου και η δυσπιστία για το πόσο ασφαλής είναι ο συνεπιβάτης μας θα παραμείνει για μεγάλο διάστημα.

Τα οδικά ταξίδια, που ήταν δημοφιλή μέσα στο 2020, θα συνεχίσουν να είναι ο κανόνας και τη χρονιά που μας έρχεται. Όπως επισημαίνεται στην έρευνα της MMGY, πολλοί ταξιδιώτες θα προτιμούν την οδήγηση και το ταξίδι με ανθρώπους που γνωρίζουν και θα επιλέγουν απομακρυσμένους κοινωνικά προορισμούς.

Όσο για τα αεροπλάνα, στην πλειονότητά τους, θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος στο α’ τρίμηνο του 2021 και θα ανοίξουν τα φτερά τους για απογείωση από το β’ τρίμηνο και μετά. Άλλωστε οι αεροπορικές  εταιρίες που αυτή τη στιγμή παλεύουν για τη βιωσιμότητά τους και προσφεύγουν σε κρατική βοήθεια και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, επιδιώκουν να περιορίσουν το κόστος δίνοντας έμφαση σε μικρότερα δρομολόγια, μη παραδοσιακές υπηρεσίες και υπηρεσίες με τα ταξίδια διακοπών στο επίκεντρο, μέχρι να επιστρέψει η ζήτηση.

Το μέτωπο των ξενοδοχείων

Το 2020 θεωρείται χαμένη χρονιά για τα ξενοδοχεία από άποψη τζίρου, ωστόσο, η MMGY εκτιμά ότι οι προοπτικές για το 2021 είναι ευοίωνες. Αναφέρει πως κάποια ξενοδοχεία και resort καταγράφουν ήδη ανάκαμψη και τονίζει πως τα resort στο βουνό ή σε παραλιακούς προορισμούς καθώς και τα οικονομικά καταλύματα ξεπερνούν το 50% της πληρότητας σήμερα. Θετικά είναι τα νέα και από το μέτωπο των κοινόχρηστων καταλυμάτων και εκείνων που υπάγονται στη λογική της βραχυχρόνιας μίσθωσης, καθώς έχουν επίσης ενισχύσει την παρουσία τους στην αγορά.

Η πρόβλεψη της MMGY είναι ότι τα ξενοδοχεία πόλης και μεγάλων ομίλων θα έχουν βραδύτερη ανάκαμψη. Τέλος ψηλά σε προτεραιότητα μπαίνουν οι κρουαζιέρες, τα επαγγελματικά ταξίδια, αλλά και τα πιο «ψαγμένα» ταξίδια σε εναλλακτικούς προορισμούς που μέχρι πρότινος δεν ήταν στην do list.

Πηγή: hania.news

Facebook Comments Box



Ακολουθήστε το Kalithea Press στο Google News Feed, για να ενημερώνεστε σωστά και έγκαιρα

Απάντηση

Recommended
Επιστροφή στις νίκες για τους Μπακς, που επικράτησαν των Μπουλς άνετα με 126-96 κι έφτασαν…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel
Αρέσει σε %d bloggers: