Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στη σήραγγα κάτω από τον δρόμο, στο επίμαχο τμήμα, έχει ήδη εγκατασταθεί ένα σύστημα αισθητήρων που καταγράφει τις ταλαντώσεις και τις πιέσεις που δέχεται, για να διαπιστωθεί αν υπάρχει επικινδυνότητα στη χρήση τόσο του τροχιόδρομου όσο και των δρόμων εκατέρωθεν της σήραγγας. Σήμερα κλιμάκιο της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας διεξάγει τους απαραίτητους τελευταίους τεχνικούς ελέγχους.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι πηγές αυτές, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά και δεν έχει διαπιστωθεί κάποια ανησυχητική ένδειξη. Το αυριανό κρας τέστ αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αύριο καθώς θα διαπιστωθεί σε πραγματικό χρόνο, αν η κίνηση του Τραμ προκαλεί κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της σήραγγας.

Δύο χρόνια χωρίς το τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα

Να θυμίσουμε ότι εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, το τμήμα του Τραμ από το Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα παραμένει κλειστό, μετά από την ανακάλυψη φθορών στη σήραγγα όπου έχει εγκιβωτιστεί εδώ και πολλές δεκαετίες ο Ιλισός ποταμός. Το κλείσιμο της γραμμής προκάλεσε στη συνέχεια την αντίδραση των συγκοινωνιολόγων αλλά και φορέων της πόλης καθώς θεωρούν ότι ο αποκλεισμός του Τραμ από το κέντρο της πόλης ουσιαστικά ακυρώνει την ύπαρξη του μέσου.

Οι δοκιμές των Τραμ θα συνεχίσουν να διεξάγονται στο “προβληματικό” τμήμα μέχρι να υπάρξουν αρκετά δεδομένα. Αύριο θα έχουμε κίνηση ενός συρμού ενώ στη συνέχεια η ΣΤΑΣΥ θα διεξάγει δοκιμαστικά με την ταυτόχρονη κίνηση περισσότερων συρμών. Αυτό θα γίνεται μέχρι να ληφθεί η απόφαση για την επαναλειτουργία του τμήματος μέχρι το Σύνταγμα.

διάβασε και αυτό  Η κακοκαιρία EVA στην Αττική μετά τα μεσάνυχτα με ισχυρές καταιγίδες

Αν επαληθευτούν όσοι υποστηρίζουν ότι η σήραγγα του Ιλισού ποταμού δεν επηρεάζεται από την κίνηση του Τραμ, τότε θα δούμε το μέσο να επιστρέφει στο κέντρο της πόλης μέχρι το τέλος του έτους. Οι αισθητήρες θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά το πιθανολογούμενο άνοιγμα της γραμμής για περίπου ένα έτος, για να μετρούν και συλλέγουν δεδομένα να περίπου ένα έτος.

Βέβαια για να γίνει αυτό θα πρέπει το αμέσως επόμενο διάστημα ο Δήμος Αθηναίων να προβεί στην “απελευθέρωση” των γραμμών στην Βασιλίσσης Όλγας και στην Βασιλίσσης Αμαλίας. Να θυμίσουμε ότι από τον περασμένο Ιούνιο στα πλαίσια του “Μεγάλου Περιπάτου” οι γραμμές Τραμ σκεπάστηκαν προσωρινά και μετατράπηκαν σε ποδηλατοδρόμοι, κάτι που επίσης ξεσήκωσε αντιδράσεις και χαρακτηρίστηκε ως “άστοχη” και με λάθος νόημα κίνηση.

Συνεχίζεται η άφιξη νέων Τραμ

Μετά την παράδοση από την Alstom των πρώτων δύο νέων “πορτοκαλί” Τραμ, πριν από ένα μήνα περίπου, σήμερα παρελήφθη ο τρίτος συρμός, ενώ στις 24 Σεπτεμβρίου αναμένεται ακόμα ένας. Στις 2 και 5 Οκτωβρίου αντίστοιχα θα φτάσουν στον Πειραιά ακόμα δύο συρμοί για να φτάσουμε συνολικά σε έξι συρμούς ενώ μέχρι το τέλος Φθινοπώρου δέκα συρμοί θα είναι στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.

Η συγκέντρωση των Τραμ στο Ελληνικό έχει δημιουργήσει ένα μικρό έμφραγμα στο χώροι εναπόθεση συρμών καθώς γίνεται αναγκαστική μετακίνηση παλαιών συρμών που έχουν σοβαρές ζημιές για να μπορέσουν να σταβλιστούν οι νέοι συρμοί.

Τη λύση θα τη δώσει ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Αμαξοστασίου στο Ελληνικό που ξεκινά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2021. Στη ΣΤΑΣΥ εξετάζονται αυτή την εποχή όλα τα δυνατά σενάρια για την ομαλή συνύπαρξη του νέου αυξημένου στόλου Τραμ.

διάβασε και αυτό  Athens Flying Week: Το air show επιστρέφει στην Τανάγρα

Τα νέα Τραμ αναμένονται να βγουν στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά από τις αρχές του 2021 αφού πρώτα έχουν περάσει όλα τα τεστ ασφαλείας και εκπαιδευτούν οι ηλεκτροδηγοί. Με τον νέο στόλο του Τραμ που θα καλύψει και την νέα υπό παράδοση επέκταση του μέσου στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά, θα μπορέσουν να προγραμματιστούν περισσότερα δρομολόγια. Αυτό εντάσσεται στην ευρύτερη πολιτική του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και οι περισσότεροι συρμοί θα βοηθήσουν στην απαραίτητη πύκνωση των δρομολογίων του Τραμ.