App Icon

Αγία Μεγάλη Εβδομάδα : Πορεία προς την Ανάσταση…

Γράφει η Τασσώ Γαΐλα.

Μεγάλη Εβδομάδα : η τελευταία εβδομάδα της επίγειας ζωής του Ιησού Χριστού, πριν τη σταύρωση και την ανάστασή του.

Την εβδομάδα αυτή, ο Ιησούς και οι μαθητές του είχαν έρθει στα Ιεροσόλυμα, φαινομενικά για να εορτάσουν το εβραϊκό Πάσχα, δηλαδή τη μεγάλη εθνική και θρησκευτική εορτή των Εβραίων, που αποτελεί ανάμνηση της διάβασης από την Ερυθρά Θάλασσα.

Κυριακή των Βαΐων λοιπόν, εορτάζουμε  την  θριαμβευτική  είσοδο  του  Κυρίου  στα  Ιεροσόλυμα,  κατά  την  οποία  ο  λαός  έκπληκτος  από  το  θαύμα  της  αναστάσεως  του  Λαζάρου, που  πριν  από  λίγο  χρόνο  είχε
γίνει,  Τον  υποδέχθηκε  με  ενθουσιασμό,  μετά  βαΐων  και  κλάδων. Για να ακολουθήσει η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα…

Αγία Μεγάλη Εβδομάδα.

Αγία Μεγάλη Δευτέρα: είναι αφιερωμένη  στην  ανάμνηση  του  μακαρίου  Ιωσήφ,  του  παγκάλου  (διότι,  με  τα  παθήματά  του  και  την  μετέπειτα  ένδοξη  ύψωσή  του,  αναδείχθηκε  τύπος  του  Κυρίου,  ο  Οποίος  έπαθε
και  δοξάσθηκε),  καθώς και  στην  ανάμνηση  του  θαύματος  της  ξεραμένης  άκαρπης  συκιάς,  που  καταράστηκε  ο  Κύριος.

Αγία Μεγάλη Τρίτη: αφιερωμένη  στην  ανάμνηση  της  παραβολής  των  δέκα  παρθένων  που  αναφέρει  το  ιερό  Ευαγγέλιο,  με  την  υπόμνηση  πάντοτε  να  επαγρυπνούμε  πνευματικά  και  να  είμαστε  έτοιμοι  για  το  μεγάλο  ταξίδι  διότι  δεν  γνωρίζουμε  πότε  θα  γίνει  η  Δευτέρα  Παρουσία  αλλά  και  πότε θα επέλθει ο δικός μας θάνατος.

Αγία Μεγάλη Τετάρτη: η ημέρα κατά την οποία τελείται  το  Μυστήριο  του  ιερού  Ευχελαίου,  όπου  οι  πιστοί  αλείφονται  με  ιερό  έλαιο,  προς  καθαρισμό  ψυχής  και  ενίσχυση  των,  με  τη  χάρη  του  Αγίου  Πνεύματος
που  έχει.

Αγία Μεγάλη Πέμπτη: γιορτάζουμε τέσσερα  γεγονότα .Τον  ιερό  Νιπτήρα,  δηλαδή  το  πλύσιμο  των  ποδιών  των  Μαθητών,  τον  Μυστικό  Δείπνο,  δηλαδή  την  παράδοση  για  χάρη  μας  των  φρικτών  Μυστηρίων,  την
υπερθαύμαστη  προσευχή  του  Κυρίου  προς  τον  Πατέρα  Του  και  τέλος,  την  προδοσία  του  Κυρίου  από  τον  Ιούδα.

διάβασε και αυτό  Συνεργασία Ελλάδας και Β. Μακεδονίας για τη συντήρηση και αποκατάσταση των βυζαντινών μνημείων

Αγία Μεγάλη Παρασκευή: ημέρα ανάμνησης  των  αγίων  και  σωτηρίων  και  φρικτών  Παθών  του  Κυρίου  και  Θεού  και  Σωτήρα  μας  Ιησού  Χριστού, και  περισσότερο  όλων  τον  Σταυρό  και  τον  θάνατο,  τα  οποία
δέχθηκε  να  υποστεί  με  τη  θέλησή  Του  για  χάρη  μας.  Κι αλήθεια πότε ακριβώς έγινε η Σταύρωση του Χριστού; Η ερώτηση αυτή απασχολεί εδώ και αιώνες τους επιστήμονες . Σύμφωνα με το Κατά Ματθαίον

Ευαγγέλιο, στο κεφάλαιο 27, καθώς ο Ιησούς ξεψυχούσε επάνω στον σταυρό, ένας δυνατός σεισμός έπληξε την περιοχή, κάνοντας τάφους να σπάσουν και τον ουρανό να σκοτεινιάσει .Πρόσφατα μια νέα έρευνα επιστημόνων έρχεται να συνηγορήσει στην ερμηνεία της Παρασκευής 3 Απριλίου του έτους 33 μ.Χ., εστιάζοντας στον σεισμό που περιλαμβάνεται μεταξύ των γεγονότων της σταύρωσης του θεανθρώπου.

Η σταύρωση του Χριστού ήταν η μεγαλύτερη πράξη υπακοής που μπορεί να κάνει ένας γιος προς τον πατέρα του και γενικά ένας άνθρωπος: υπάκουσε όταν ο Θεός του ζήτησε να πεθάνει. Επίσης είναι η μεγαλύτερη θυσία αγάπης που μπορεί να κάνει κάποιος: να πεθάνει για τους άλλους. Αυτά τα δύο ο Χριστός τα άφησε ως παράδειγμα για τους ανθρώπους και, όποιος τα πραγματοποιήσει στη ζωή του, εκείνος πλησιάζει το πρότυπο του Ιησού Χριστού.

Άγιον Μέγα Σάββατο: γιορτάζουμε  τη  θεόσωμο  ταφή  και  την  κάθοδο  στον  Άδη  του  Κυρίου  και  Θεού  και  Σωτήρα  μας  Ιησού  Χριστού,  μέσω  των  οποίων  το  ανθρώπινο  γένος  κλήθηκε  να  επανέλθει  από  τη  φθορά  στην  κατάσταση  που  ήταν  πριν  την  πτώση  του  Αδάμ  κι  έτσι  οδηγήθηκε  στην  αιώνια  ζωή.

Πάσχα: Η ανάσταση του Χριστού ονομάζεται «Πάσχα» (λέξη εβραϊκή, που σημαίνει πέρασμα): ο Χριστός σταυρώθηκε πάνω στο εβραϊκό Πάσχα εκείνης της χρονιάς και οι χριστιανοί θεωρούμε ότι άλλαξε το νόημα της ημέρας εκείνης και, αντί για πέρασμα από τη δουλεία στην ελευθερία, το έκανε πέρασμα από το θάνατο στη ζωή. Η πρώτη γραπτή αναφορά στη λέξη Πάσχα σε σχέση με την ανάσταση του Χριστού βρίσκεται ήδη στην Καινή
Διαθήκη, στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ. 5, στίχος 7: «και γαρ το πάσχα ημών υπέρ ημών ετύθη Χριστός» (διότι το δικό μας Πάσχα θυσιάστηκε για εμάς ο Χριστός).

διάβασε και αυτό  Τα οχυρά κατακτώνται, δεν παραδίδονται!

Αγία Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα: γιορτάζουμε  το  μέγα  γεγονός  της  Αναστάσεως  του  Κυρίου  και  Θεού  και  Σωτήρα  μας  Ιησού  Χριστού,  η  οποία  έφερε  σε  όλους  μας  ζωή.  Μετά  την  Ανάσταση  του  Χριστού  ο
θάνατος  δεν  έχει,  πλέον,  καμία  αξία  παρά  μόνον  αποτελεί  το  τέρμα  της  επίγειας  ζωής  και  την  αρχή  μιας  άλλης,  της  αιώνιας  που  δεν  έχει  τέλος.

Ο Συμβολισμός της Ανάστασης: Η ανάσταση του Χριστού, κατά τους χριστιανούς, είναι η αρχή της γενικής ανάστασης όλων των ανθρώπων, όλων των λαών και των εποχών, που περιμένουμε ότι θα γίνει στο τέλος της
Ιστορίας και την οποία προανήγγειλε ο Ιησούς Χριστός (π.χ. Ματθ. κεφ. 25, Ιωάννην, κεφ. 5, στίχοι 25-29, κ.α.). Έτσι, το Πάσχα δεν πανηγυρίζουμε μόνο την ανάσταση του Χριστού, αλλά τη βεβαιότητα της δικής μας ανάστασης. Γι’ αυτό λέμε ότι ο Χριστός «επάτησε τω θανάτω τον θάνατον» (καταπάτησε το θάνατο μέσω του θανάτου), εννοώντας το θάνατο όλων των ανθρώπων και όχι μόνο τον δικό Του.

Βοήθημα: Γεωργίου Παπαδόπουλου(master Θεολογίας):Οδοιπορικό προς το Πάσχα.

Πίνακας ζωγραφικής: Θεοδώρου Ράλλη/ο στολισμός του Επιταφίου.

Τασσώ Γαΐλα.
Αρθρογράφος-Ερευνήτρια.


Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Δύο καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες που ζουν στο εξωτερικό, ο Φαίδων…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel
Αρέσει σε %d bloggers: