Η πανδημία προσγείωσε απότομα πληρότητες, έσοδα και καταχωρήσεις στη χώρα μας όσον αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσα από τις γνωστές πλατφόρμες, με την αγορά να ακολουθεί και σε αυτή την περίπτωση την πτώση του τουρισμού, ο οποίος παρουσιάζει με βάση τα επίσημα στοιχεία του δεκαμήνου του 2020 πτώση 77% στις εισπράξεις και 76% στις διεθνείς αφίξεις.
Ως προς τις ενεργές καταχωρήσεις για την περίοδο του δεκαμήνου (Ιανουάριος – Οκτώβριος 2020) υπολογίζεται ότι η πτώση σε σχέση με πέρυσι φτάνει το 30%, ως επιβεβαίωση των εκτιμήσεων στελεχών της αγοράς για στροφή από τη βραχυχρόνια στη μακροχρόνια μίσθωση. Ακόμη μεγαλύτερη, της τάξεως του 50% – 60% είναι η πτώση όσον αφορά τη Μέση Ημερήσια Χρέωση (average daily rate–ADR), η οποία φέτος διαμορφώνεται κατά μέσο όσο στα 30 ευρώ από τα 55 – 60 ευρώ της περυσινής χρονιάς.
Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΥ Ελλάδος για τις επιδόσεις συνολικά του ελληνικού τουρισμού για το 2020, εξετάζει νέα έκθεση της ΕΥ Ελλάδος. Η έκθεση συντάχθηκε από την ομάδα Οικονομικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών του Τμήματος Συμβούλων Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών της EY Ελλάδος, βασίστηκε σε δευτερογενή έρευνα και ανάλυση δημοσιοποιημένων στοιχείων και εκτιμήσεων από σχετικούς παγκόσμιους και εγχώριους φορείς, και αποτελεί συνέχεια αντίστοιχης έκθεσης που είχε παρουσιαστεί τον Ιούνιο. Για την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα έγινε ανάλυση των στοιχείων από την AirDNA , τη γνωστή διεθνή εταιρεία ανάλυσης δεδομένων βραχυχρόνιας μίσθωσης, η οποία συλλέγει καθημερινά όλες τις κρατήσεις και τις τιμές από εκατομμύρια καταλύματα σε όλο τον κόσμο που είναι καταχωρημένα σε μεγάλες πλατφόρμες, όπως η Airbnb και η Vrbo.
Η ΕΥ επισημαίνει ότι η αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων (όπως και αυτή των ενοικιαζόμενων ενοικιαζόμενων κατοικιών) κατάφερε να μετριάσει τις απώλειές της, παρά το δύσκολο εξάμηνο του 2020, έστω κι αν ο ανταγωνισμός ήταν μικρότερος λόγω του σαφώς μικρότερου αριθμού των ενεργών καταχωρήσεων φέτος. Η πτώση στις πληρότητες, με βάση τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η ΕΥ Ελλάδος τοποθετείται στο 30% σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο.
Από την πλευρά της πάντως, η δημοφιλής πλατφόρμα, σε μία προσπάθεια να κατευθύνει το κοινό της με βάση τις νέες τάσεις της πανδημίας προτρέπει τους επισκέπτες -από τη στιγμή που αρθεί φυσικά το lockdown- να ταξιδέψουν «κάπου κοντά», αφού σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, εσωτερικός και οδικός τουρισμός θα είναι πανευρωπαϊκά οι πρώτες κατηγορίες από τις οποίες θα ξεκινήσει η ανάκαμψη.
Πηγή: hania.news