App Icon

Κέρδη στα JUMBO…Καταγγελίες από εργαζόμενους για τον εσωτερικό κανονισμό του

O Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, με ανακοίνωση του, κάνει λόγο για “εργασιακή γαλέρα και ασυδοσία” με αφορμή τον εσωτερικό κανονισμό εργασίας στην εταιρεία. Από πλευράς του, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων, σε δική του ανακοίνωση κάνει λόγο για “νέες καταγγελίες που προέρχονται από εργαζόμενους των Jumbo για τον απαράδεκτο και γεμάτο καταχρηστικούς όρους εσωτερικό κανονισμό που η διοίκηση των Jumbo κατήρτισε μονομερώς και επέβαλλε, δίχως να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση με τους εργαζόμενους ή με κάποια συνδικαλιστική οργάνωση που τους εκπροσωπεί”.

Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας: “Εργασιακή γαλέρα και ασυδοσία”

Στην ανακοίνωση του, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, αναφέρει “εργασιακή γαλέρα  και ασυδοσία, αυτό αποτυπώνεται στις 26 σελίδες του εσωτερικού κανονισμού εργασίας της jumbo, ο οποίος πρόσφατα επικυρώθηκε και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των άθλιων ατομικών συμβάσεων εργασίας που αναγκάζονται να αποδεχτούν χιλιάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Είναι ένας εσωτερικός κανονισμός εργασίας που επιβεβαιώνει τις δεκάδες καταγγελίες μας και ταυτόχρονα αποκαλύπτει τη φόρα που έχει πάρει η εργοδοσία στο τσάκισμα των  εργασιακών δικαιωμάτων μας πατώντας στους δεκάδες αντεργατικούς νόμους που έχουν ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, με πιο πρόσφατο το τερατούργημα Χατζηδάκη.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο κανονισμό εργασίας η εταιρεία μπορεί:

Με βάση το άρθρο 14, παρ 1β, να προσδιορίζει τη θέση εργασίας, να μετακινεί και να αποσπά οποιονδήποτε εργαζόμενο από το τμήμα ή το κατάστημα ή την εγκατάσταση στο οποίο εργάζεται, σε άλλο τμήμα ή κατάστημα ή εν γένει θέση της ίδιας ή σχετικής ειδικότητας στα όρια της Ελληνικής Επικράτειας! Δηλαδή αυτό το μήνα Αθήνα, τον άλλο Θεσσαλονίκη.

Με βάση το άρθρο 15, παρ1 να  ορίζει τη διάρκεια της ημερήσιας και εβδομαδιαίας εργασίας, τις ώρες έναρξης και λήξεως της εργάσιμης ημέρας, τις διακοπές εργασίας του προσωπικού της και το σύστημα εργασίας.  Στην παράγραφο 3  του ίδιου άρθρου αναφέρει ότι ως χρόνος εργασίας θεωρείται αποκλειστικά και  μόνο εκείνος, κατά τον οποίο οι  εργαζόμενοι παρέχουν πραγματική υπηρεσία που τους έχει ανατεθεί. Δηλαδή το ωράριο εργασίας θα γίνεται λάστιχο κατά το πώς βολεύει την εργοδοσία, μέσα σε αυτόν δεν χωράει το διάλλειμα, η προετοιμασία (αλλαγή ενδυμασίας κ.α).

Με βάση το άρθρο 18, παρ.1 ο χρόνος και η σειρά χορηγούμενης τμηματικά αδείας (καλοκαίρι και χειμώνα) καθορίζεται από την Εταιρεία! Και η άδεια των εργαζόμενων καταπώς βολεύει την εργοδοσία και φροντίζει αυτό να μας το κάνει λιανά σε διάφορα σημεία του κειμένου για να μην υπάρχουν παρερμηνείες.

Με βάση το άρθρο 46 η εταιρεία μπορεί εκτός από παρατηρήσεις και επιπλήξεις να επιβάλει πρόστιμο “στον παραβάτη – εργαζόμενο” αφαιρώντας του μέχρι και το 1/4 του μηνιαίου μισθού του”

διάβασε και αυτό  Yφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης στο open Υπάρχει Επάρκεια στα Σουπερ μαρκετ

Σύλλογος ιδιωτικών υπαλλήλων: Οι εργαζόμενοι των JUMBO πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους

Από την πλευρά του ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων, με ανακοίνωσή του επισημαίνει πως “με αφορμή τις νέες καταγγελίες που προέρχονται από εργαζόμενους των Jumbo για τον απαράδεκτο και γεμάτο καταχρηστικούς όρους εσωτερικό κανονισμό που η διοίκηση των Jumbo κατήρτισε μονομερώς και επέβαλλε, δίχως να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση με τους εργαζόμενους ή με κάποια συνδικαλιστική οργάνωση που τους εκπροσωπεί, επισημαίνουμε στους εργαζόμενους τα παρακάτω.

Καταρχάς, τέτοιους αντεργατικούς όρους συναντά κανείς σε μεγάλο μέρος αντίστοιχων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας (π.χ τα PRAKTIKER, τα IKEA, κ.λ.π) και αυτή η καταχρηστική πρακτική αποτελεί κανόνα στις επιχειρήσεις.

Δευτερευόντως, κανένας δεν μπορεί να σώσει τους εργαζόμενους των Jumbo από τις συνεχείς αυθαιρεσίες και την αντεργατική πολιτική της εργοδοσίας, παρά μόνον οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της επιχείρησης. Εάν οι εργαζόμενοι δεν κινητοποιηθούν, εάν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι δεν πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους ιδρύοντας επιχειρησιακή συνδικαλιστική οργάνωση στο χώρο, κανένας δεν μπορεί να τους βοηθήσει με τρόπο αποτελεσματικό και οργανωμένο.

Στο Σύλλογο Ιδιωτικών Υπαλλήλων “Η ΕΝΩΣΗ” δεκάδες εργαζόμενοι των Jumbo είναι μέλη μας και πλείστες φορές έχουμε παρέμβει για λογαριασμό των μελών μας σε επιθεωρήσεις εργασίας και άλλες αρχές καταγγέλλοντας τα κακώς κείμενα στην επιχείρηση. Δυστυχώς, όλες μας οι παρεμβάσεις είναι μικρής κλίμακας διότι στην προσπάθειά μας να προστατέψουμε την ανωνυμία των καταγγελλόντων και των μελών μας, οι υποθέσεις οδηγούνται μέχρι ενός σημείου – μη “ενοχλητικού” για την εργοδοσία. Ακόμα και οι, από κοινού με άλλες κλαδικές οργανώσεις, κινητοποιήσεις μας έξω από τα καταστήματα,  δεν βρίσκουν ανταπόκριση στο προσωπικό της εταιρείας εξαιτίας του κλίματος τρομοκρατίας και εκφοβισμού. Σε ελέγχους δε που πραγματοποιούμε με την Επιθεώρηση Εργασίας την ημέρα των ελέγχων όλα βρίσκονται σε πλήρη “τάξη” και “συμμόρφωση” με την εργατική νομοθεσία…

διάβασε και αυτό  Διατροφή και θηλασμός

Ως Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων “Η ΕΝΩΣΗ” έχουμε αποφασίσει -και παροτρύνουμε σε αυτή την κατεύθυνση τα μέλη μας- να προχωρήσουν στην ίδρυση της πρώτης επιχειρησιακής συνδικαλιστικής οργάνωσης στο χώρο. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες ό,τι τόσο τα ιδρυτικά μέλη, όσο και τα μέλη της διοίκησης του υπό ίδρυση σωματείου προστατεύονται έναντι της απόλυσης από το Νόμο 1264/1982”

Αντιδράσεις και στα social media

Nα σημειωθεί πως οι αντιδράσεις των εργατικών σωματείων προκάλεσε κύμα αντιδράσεων στα social media, με το hashtag #cancel_Jumbo να έχει γίνει trend στο Twitter.

Στο μεταξύ ο όμιλος JUMBO σύμφωνα με το δελτίο τύπου που είχε δημοσιευτεί στην επίσημη σελίδα του στις 7 Δεκεμβρίου αναφέρει ότι για τους 11 μήνες του 2021 έχει κέρδη σε Ελλάδα και Κύπρο. Συγκεκριμένα αναφέρει

Στο σύνολο των 11 μηνών (Ιανουάριος- Νοέμβριος 2021), οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου JUMBO αυξήθηκαν κατά +12% περίπου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Τον Νοέμβριο 2021 το σύνολο των καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμειναν ανοιχτά, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου να καταγράψουν αύξηση κατά +60% περίπου σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 όπου κατά ένα μέρος του μήνα το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα καθώς και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά (lockdown).

Στην Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως εγκαίρως είχε ενημερώσει τους μετόχους – συνεταίρους της η διοίκηση του Ομίλου, τον Νοέμβριο του 2021 καταγράφηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων.

Η εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid-19 προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:

Στην Ελλάδα:

Τον Νοέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό. Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε σε νέους περιορισμούς στο λιανεμπόριο, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα Hyper Market καθώς:

  • όσοι ενήλικες δεν έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει θα πρέπει να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα rapid ή PCR test ενώ και τα παιδιά θα πρέπει να έχουν αρνητικό self-test για την είσοδό τους σε κατάστημα,
  • περιορίστηκε κατά μία ώρα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων από Δευτέρα-Παρασκευή.
διάβασε και αυτό  Περιφέρεια Ηπείρου: Αίτημα να κηρυχθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εννέα Δήμοι

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το 11μηνο του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +14% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις κατά τον Νοέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά + 23% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα, δηλαδή με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -36% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η αύξηση των πωλήσεων κατά το 11μηνο του 2021 περιορίστηκε στο +0,4% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Ρουμανία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με υποχρεωτικό των έλεγχο πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -18% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες +11% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα και εφόσον δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή σε Βουλγαρία και Ρουμανία η τάση των πωλήσεων στις χώρες αυτές πιθανολογείται ότι θα συνεχίσει να είναι πτωτική και τον μήνα Δεκέμβριο. Επιπλέον, η συνεχής αυστηριοποίηση των υφιστάμενων περιοριστικών μέτρων ή επιβολή νέων στην λειτουργία του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και Κύπρο, μπορεί να έχει επίδραση στις πωλήσεις του Ομίλου καθώς ο Δεκέμβριος είναι ο πιο σημαντικός μήνας για τη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος για το έτος

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
 Λόγω του  κύματος κακοκαιρίας και των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών, ο…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel