App Icon

Formula 1: Το άγχος των πιλότων όταν οδηγούν σε δική τους πίστα

Ήρθε η ώρα για την επιστροφή της Formula 1 στην πίστα του Μονακό, στο Μόντε Κάρλο, σε έναν από τους πιο σημαντικούς και παραδοσιακούς αγώνες του αθλήματος στην ιστορία.

Στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, η Ferrari πέτυχε το 1-2 στην κατάταξη των οδηγών, δείχνοντας, μετά από πολύ καιρό, ιδιαίτερα δυνατή να πετύχει μια καλή εμφάνιση και να δείξει ότι θέλει να επιστρέψει στις ψηλές θέσεις του πρωταθλήματος.

Πρώτος αναδείχθηκε ο Σαρλ Λεκλέρκ, ο Μονεγάσκος πιλότος της Scuderia, ο οποίος κατάγεται από το Μόντε Κάρλο. Θα έλεγε κανείς πως, οδηγώντας εντός έδρας, θα «δαμάζει» την πίστα «με άλλον αέρα».

Και όμως, όχι. Ο Λεκλέρκ όσες φορές έχει οδηγήσει στο Γκραν Πρι του Μονακό, είτε ως πιλότος της Formula 1 είτε ως πιλότος της Formula 2, δεν έχει καταφέρει καν να τερματίσει!

Ειδικότερα:

  • 2017 – Formula 2: Αποσύρθηκε τόσο στο Feature Race όσο και στο Sprint Race, με πρόβλημα στις αναρτήσεις και στα ηλεκτρολογικά του μονοθεσίου του, αντίστοιχα.
  • 2018 – Formula 1: Αποσύρθηκε από τον αγώνα λόγω σύγκρουσης. Είχε καταταχθεί 14ος στο grid ως οδηγός της Sauber Ferrari.
  • 2019 – Formula 1: Το λάθος της Ferrari στον πρώτο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών, τον άφησε στη 16η θέση. Αποσύρθηκε από τον αγώνα λόγω ζημιάς από ατύχημα στην πίστα.
  • 2020: Η πανδημία του κορωνοϊού ακύρωσε το Γκραν Πρι του Μονακό.

Ο Λεκλέρκ δεν είναι ο μόνος άτυχος

Παρόλα αυτά, ο Σαρλ Λεκλέρκ δεν είναι ο μοναδικός πιλότος της Formula 1 που σε εντός έδρας Γκραν Πρι… του πήγαιναν όλα στραβά. Ηχηρά ονόματα, όπως ο Τζένσον Μπάτον, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο Φελίπε Μάσα και ο Ζακ Βιλνέβ τα βρήκαν… σκούρα.

διάβασε και αυτό  Diamond League του Μονακό: Τρίτη η Στεφανίδη
6) Τζένσον Μπάτον

Ο Βρετανός πιλότος και παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 το 2009, δεν είχε και τους καλύτερούς του αγώνες στο Σίλβερστοουν. Συγκεκριμένα, αγωνίστηκε εντός έδρας σε 17 σεζόν και δεν κατάφερε να ανέβει ούτε στο βάθρο, σε καμία από αυτές.

Το 2006, η κακή τύχη έφτασε στο αποκορύφωμά της, καθώς αποκλείστηκε από τον πρώτο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών και ξεκίνησε τον αγώνα από τη 19η θέση.

Στον αγώνα, μια διαρροή στα λάδια του μονοθεσίου του προκάλεσε έκρηξη στον κινητήρα του και αποσύρθηκε – μόλις – από τον 9ο γύρο.

5) Μάρτιν Μπραντλ

Η σχέση του νυν sportcaster των αγώνων της Formula 1 με την Peugeot, όταν αγωνιζόταν, έφτασε στο αποκορύφωμά της στο Γκραν Πρι του Σίλβερστοουν το 1994.

Ο Μπραντλ ξεκίνησε τον αγώνα και… έμεινε εκεί. Η McLaren του έπιασε φωτιά και όπως είναι φυσικό, αποσύρθηκε.

4) Ντάνιιλ Κβίατ

Ο αγώνας στο Σότσι το 2016 ήταν καταστροφικός τόσο για τον Κβίατ όσο και για τον Φέτελ.

Με το που έσβησαν τα φώτα, ο Ρώσος πιλότος της Red Bull – τότε – μπλόκαρε στη 2η στροφή της πίστας και είχε επαφή με τη Ferrari του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Προσπαθώντας να σώσει τη θέση του, χτύπησε και πάλι το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Φέτελ, στέλνoντας τον Γερμανό εκτός αγώνα.

Ο ίδιος τερμάτισε 15ος και η Red Bull τον… υποβίβασε στη θυγατρική Toro Rosso, φέρνοντας στη θέση του τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος στο σήμερα σκοπεύει να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

3) Ρούμπενς Μπαρικέλο

Ο Ρούμπενς ήταν το νούμερο 2 της Ferrari καθώς είχε την… ατυχία να έχει ομόσταυλό του τον Μάικλ Σουμάχερ, στα καλύτερα χρόνια της καριέρας του.

διάβασε και αυτό  Εκκίνηση δόθηκε στον διεθνή αγώνα «AEGEAN 600» από τον Λ. Αυγενάκη

Το 2001 στο Γκραν Πρι της Βραζιλίας, ο Ρούμπενς έζησε ένα από τα χειρότερα Γκραν Πρι της καριέρας του.

Με τον Σουμάχερ να ξεκινάει από την pole position, ο Μπαρικέλο ξεκίνησε τον αγώνα από την 6η θέση, το οποίο ήδη δημιουργούσε ερωτήματα καθώς η Ferrari είχε ένα από τα πιο ισχυρά μονοθέσια του πρωταθλήματος.

Λόγω προβλημάτων στο μονοθέσιό του, ο Μπαρικέλο ξεκίνησε τον αγώνα με το εφεδρικό. Μετά και το πρόβλημα του Μίκα Χάκινεν στην έναρξη του αγώνα και την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Βραζιλιάνος, προσπαθώντας να ανακτήσει θέσεις, τράκαρε με τον Ραλφ Σουμάχερ στην 4η στροφή και ο αγώνας τέλειωσε και για τους δύο.

2) Φελίπε Μάσα

Ο Βραζιλιάνος σημείωσε την καλύτερη πορεία του στη σεζόν του 2008 με τη Ferrari του, φτάνοντας στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Σάο Πάολο έχοντας βλέψεις να κατακτήσει το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και το πρώτο πρωτάθλημα για Βραζιλιάνο από την εποχή του Άιρτον Σένα.

Ο Μάσα πήρε την pole position και την πρώτη θέση στον αγώνα, κάνοντας ό,τι χρειαζόταν για να «κλειδώσει» το πρωτάθλημα. Υπολόγιζε όμως χωρίς τον Λιούις Χάμιλτον ή πιο συγκεκριμένα τον Τίμο Γκλοκ.

Ο Χάμιλτον ήθελε να τερματίσει τουλάχιστον 5ος για να ξεπεράσει τον Μάσα στο πρωτάθλημα. Μέχρι την τελευταία στροφή ήταν 6ος. Προσπερνώντας, όμως, την Toyota του Τίμο Γκλοκ πήρε 4 πόντους και τη… μπουκιά από το στόμα του Φελίπε Μάσα.

Κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα, σταματώντας τους πανηγυρισμούς ολόκληρης της Βραζιλίας.

1) Ζακ Βιλνέβ

Θέλοντας να μιμηθεί τον πατέρα του και να πάρει μια νίκη εντός έδρας, ο Ζακ Βιλνέβ ξεκίνησε τον αγώνα του 1997 στον Καναδά από τη δεύτερη θέση, μόλις 13 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Μάικλ Σουμάχερ.

διάβασε και αυτό  Παραολυμπιακοί Αγώνες Τόκιο 2020: «Χάλκινος» ο Νικολαΐδης

Όλα πήγαν στραβά, καθώς ο μελλοντικός – τότε – παγκόσμιος πρωταθλητής, συγκρούστηκε στον «τοίχο των πρωταθλητών» στο δεύτερο γύρο και αποσύρθηκε.

Δεν κατάφερε να κερδίσει ποτέ αγώνα εντός έδρας.

Πηγή: vradini.gr


Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Σε πλήρη κινητοποίηση βρίσκεται από χθες Πέμπτη, όλος ο Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel