App Icon

“ΦΘΑΣΑΝΤΕΣ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΠΑΘΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ” ΚΑΙ Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ !

Την ώρα του Πάσχα η φύση βάζει την πιο καλὴ και πιο γλυκιά της ώρα. Αισίως με τη χάρη του Θεού, διανύσαμε για μια ακόμη φορά Την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, την ιερότερη εορτολογική περίοδο του έτους και φτάσαμε στην κορύφωση του Θείου δράματος και την Ανάστασή Του . Για μια ακόμη φορά ακολουθήσαμε τα ίχνη του
Νυμφίου της Εκκλησίας μας Χριστού και γίναμε συνοδοιπόροι του Θείου Πάθους Του. Καλούμαστε σύμφωνα με τον υμνογράφο, όπως «συμπορευθώμεν αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι΄αυτόν ταις του βίου ηδοναίς΄ ίνα και συζήσωμεν αυτώ». Με αυτή την προϋπόθεση θα γίνουμε πραγματικοί κοινωνοί της Αναστάσεώς Του. Μόνο έτσι θα νοιώσουμε πραγματικά τη χαρά της Θείας Εγέρσεως και το αληθινό νόημα της Εορτής .

Σύμφωνα με το ιερό Χρυσόστομο «Μεγάλην καλούμεν την Εβδομάδα, ουκ επειδή πλέον έχει το μήκος των ωρών΄ και γαρ εισί έτεραι πολλώ μείζους ώρας έχουσαι΄ ουκ επειδή πλείους ημέρας έχει΄ και γαρ ο αυτός αριθμός και ταύτης και ταις άλλαις πάσαις. Τίνος ουν ένεκεν μεγάλην ταύτην καλούμεν; Μεγάλα τινά και απόρρητα τυγχάνει τα υπάρξαντα ημίν εν αυτή αγαθά. Εν γαρ ταύτη ο χρόνιος ελύθη πόλεμος, θάνατος εσβέσθη, κατάρα ανηρέθη, του διαβόλου η τυραννίς κατελύθη, τα σκεύη αυτού διερπάγη, Θεού καταλλαγή προς ανθρώπους γέγονεν» (Ομιλ.30, Εις Γένεσιν,P.G.53,273).

Αναμένοντας την Ανάσταση Του Κυρίου και την Κυριακή του Πάσχα, την “εορτών εορτὴ και πανήγυρις πανηγύρεων”, όπως μας λέει ένα από τα τροπάρια της εορτής, ας αναρωτηθούμε πόσοι άραγε ακολούθησαν με κατάνυξη τα ίχνη του Χριστού και έγιναν πραγματικά συνοδοιπόροι του Θείου Πάθους Του; Πόσοι συναισθάνθηκαν πραγματικά το νόημα αυτής της λαμπρής εορτής;

διάβασε και αυτό  Μεγάλο Σάββατο στη www.kalitheapress.gr Η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως live

Πόσοι έγιναν μύστες του πραγματικού νοήματος των αγίων ημερών, μέσα από κατακλυσμό μηνυμάτων,διαφημίσεων, προτιμήσεων, καταναλωτικών ειδών; Μέσα από όλο αυτὸν τον καταναλωτικὸ θρίαμβο, χάνουμε τις περισσότερες φορὲς το αληθινὸ νόημα της εορτής, και το αντικαθιστούμε με διάφορα άλλα υποκατάστατα, που τα ενσωματώνουμε στην μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, όπως κάνουμε και σε άλλες
μεγάλες γιορτές και χάνοντας τον προσανατολισμό της μας συνειδητὰ ή ασυνείδητα προσπερνούμε την ουσία και μένουμε στο κέλυφος. Αδυνατούμε έτσι να κατανοήσουμε το νόημα το αληθινό νόημα του Πάσχα. Μπορούμε όμως,όπως επισημαίνουν οι άγιοι Πατέρες, να καταλάβουμε εύκολα τι δεν είναι Πάσχα.

Πάσχα δεν είναι το αρνί, δεν είναι το κόκκινο αυγό, δεν είναι το τσουρέκι, δεν είναι η λαμπάδα, δεν είναι τα καινούργια ρούχα, δεν είναι η παρουσία μας στην Εκκλησία δέκα λεπτὰ πριν το «Χριστὸς Ανέστη» και ένα λεπτὸ μετά. Πάσχα δεν είναι η λατρεία του φαγητού, το πανηγύρι, ο χορὸς και το ποτό. Πάσχα δεν είναι οι σούβλες στο δρόμο, δεν είναι η ανταλλαγὴ ευχών, δεν είναι η επιστροφὴ στο χωριό. Ή τουλάχιστον, δεν είναι μόνο αυτά.

Πάσχα είναι πάνω ἀπ᾿ όλα η γεύση της Βασιλείας του Θεού, η φωνὴ του Ουρανού που έρχεται μέσα μας, όταν μεταλαμβάνουμε στην Θεία Λειτουργία. Τότε η ψυχή μας, έστω και για λίγο, μεταμορφώνεται, ηρεμεί, νιώθει κάτι από την συγγνώμη και την αγάπη που ανατέλλει μέσα από τον Τάφο Του. Τότε, νιώθουμε πὼς μ᾿ όλο τον κόσμο είμαστε αδέλφια, γιατὶ μετέχουμε του κοινού “ποτηρίου της Ζωής”.

Πάσχα είναι η αλλαγὴ της ζωής μας, η ανάστασή μας απὸ τα πάθη και τις κακίες που μας δέρνουν. Δεν αξίζει να λέμε ότι ήρθε το Πάσχα αν εμείς δεν είμαστε συμφιλιωμένοι με το Θεό, το συνάνθρωπο, το γείτονα, τον εαυτό μας, αν δεν νιώθουμε πιο ελεύθεροι απὸ τα δεσμὰ της κακίας και του θανάτου. Πάσχα άλλωστε είναι η συντριβὴ του έσχατου εχθρού της ανθρώπινης φύσης, που είναι ο θάνατος: Θανάτω θάνατον πατήσας…

διάβασε και αυτό  11/04/2021 : Κυριακή Δ' Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) | Όρθρος & Θεία Λειτουργία

Πάσχα είναι η αφορμὴ για ενότητα, ενότητα μεταξὺ των λαών και των κοινωνιών. Δεν γίνεται να λέμε ότι γιορτάζουμε την Ανάσταση και ο πόλεμος και η διχόνοια να κυριαρχεί στις ψυχές μας. Δεν γίνεται να λέμε ότι πιστεύουμε στα μηνύματα του Χριστού και να επικαλούμαστε αυτὴ την ιδιότητά μας και να συντρίβουμε λαούς, υπολήψεις, συνειδήσεις, συνανθρώπους, πλησίον, αδελφούς μας. Δεν γίνεται να κάνουμε Πάσχα με κακία για τους άλλους, όποιοι κι αν είναι αυτοί, ό,τι κι αν μας έχουν κάνει!

Πάσχα δεν μπορεί όμως να νοηθεί και μακριὰ απὸ την Εκκλησία. Όλα όσα περιλαμβάνει τὸ φολκλορικὸ καὶ παραδοσιακὸ μέρος της εορτής, αποκρυσταλλώνονται με τη βίωση της Πασχαλινής χαράς μέσα στην Εκκλησία.
Αν δὲν ακουστούν οι καμπάνες τ᾿ Ουρανού μέσα στις ψυχές μας, αν δεν νιώσουμε ότι ο Θεὸς είναι παντού, αλλὰ κυρίως στο χώρο του Ναού, μικρού ή μεγάλου δεν έχει σημασία, τότε είναι σαν να γιορτάζουμε όπως οι Ιουδαίοι, που σταύρωναν έναν Αθώο και δεν έμπαιναν μέσα στην αυλὴ του Πιλάτου για να μη μολυνθούν!

Μπορεί η Πανδημία να μας στέρησε την δυνατότητα της φυσικής μας παρουσίας στους Ναούς, αλλά η αληθινή Πίστη μπορεί να είναι ο οδηγός μας για το τρόπο που πρέπει να βιώνουμε το Πάσχα ως καλοί Χριστιανοί…
Η Ανάσταση αποτελεί την κορυφαία γιορτὴ του πολιτισμού μας γιατὶ αποτυπώνει το θρίαμβο της αγάπης και της ζωής: ο Χριστὸς αγαπά τον καθέναν από μας και ζει αναστημένος για τον καθέναν από μας.

Μας καλεί να ξαναβρούμε το αληθινὸ νόημα του Πάσχα, το οποίο φωλιάζει στη Λαμπριάτικη ατμόσφαιρα, όχι μόνο εξωτερικά, αλλὰ κυρίως εσωτερικά. Γιατὶ εκεί βρίσκεται το μόνο και αληθινὸ νόημα, στην μεταμόρφωση της καρδιας μας, με τη χάρη του Θεού. Έστω και για μία ημέρα,

διάβασε και αυτό  Ανοικοδόμηση, με την Κοινωνία των Πολιτών

Είθε στο τέλος της πορείας των Παθών του καθενός, να περιμένει πάντα μια Ανάσταση…!

Ντέπη Στενού


Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Οι πιστοί σε όλη την Ελλάδα τήρησαν τα μέτρα με…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel