App Icon

Internet: “Πέναλτι – χαράτσι” από παρόχους για χρήστες που επιθυμούν πρόωρη διακοπή συμβολαίου

Πληρώνουν υπέρογκα ποσά ακόμη και αν δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες

Μια νέα, αρνητική πρωτιά για τη χώρα μας στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών και ιδιαίτερα στις υπηρεσίες πρόσβασης στο Internet έφερε,πρόσφατα,στο φως της δημοσιότητας έρευνα του Ευρωβαρόμετρου. 

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή,  οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις από όλους τους υπόλοιπους ευρωπαίους των “27” σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση πρόωρης αποσύνδεσης, το γνωστό “πέναλτι”. Κι αυτό γιατί στη χώρα μας οι χρήστες των υπηρεσιών Internet   δεν έχουν εύκολη οδό διαφυγής από τα συμβόλαια τους, ακόμη και στην περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένοι ή ο πάρχοχός τους δεν τηρεί τα συμφωνημένα. 

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι Έλληνες είναι οι λιγότερο ικανοποιημένοι καταναλωτές στην Ευρώπη για τις ταχύτητες ίντερνετ και ταυτόχρονα είναι στις πρώτες θέσεις των δυσκολιών που έχουν αντιμετωπίσει στην προσπάθειά τους να αλλάξουν πάροχο.

Όπως αναφέρει η έρευνα, στη χώρα μας,  ένας στους έξι καταναλωτές δηλώνει ότι επιβαρύνθηκε με ποινή πρόωρης αποσύνδεσης. Με ποσοστό 16%, η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση και πολύ μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι μόλις στο 4%, στην πληρωμή πέναλτι στον προηγούμενο πάροχο λόγω πρόωρης διακοπής συμβολαίου.

Αντίστοιχα στο 10% είναι το ποσοστό σε Τσεχία, Σλοβενία και Λουξεμβούργο όπου οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, ενώ ακολουθούν Κροατία, Λετονία και Λιθουανία με 7%. Μόλις το 1% των καταναλωτών σε Γερμανία, Δανία και Κύπρο ανέφερε την πληρωμή «πέναλτι» στον πάροχο σαν πρόβλημα που παρουσιάστηκε.

Επίσης η Ελλάδα είναι δεύτερη στην Ευρώπη στη συνολική καταγραφή προβλημάτων που σχετίζονται με το κόστος όσον αφορά την αλλαγή παρόχου με ποσοστό 31% όπου και βρίσκεται πίσω μόνο από την Ιρλανδία που σημειώνει 32%. Ταυτόχρονα βρίσκεται και στην τρίτη θέση έχοντας τα ίδια ποσοστά με Ιρλανδία, Γαλλία σε ποσοστό 35% στα συνολικά προβλήματα που σχετίζονται με υπηρεσίες. Στη πρώτη θέση βρίσκεται η Κροατία με ποσοστό 42% και ακολουθεί η Μάλτα με 36%.

Οι Έλληνες καταναλωτές αποδεικνύονται τα τελευταία δύο χρόνια από τους πλέον δύσκολους πελάτες για να τους διατηρήσουν οι εταιρείες, με το ευρωβαρόμετρο να δείχνει πως τα τελευταία δύο χρόνια το 32% των καταναλωτών έχουν αλλάξει πάροχο πριν παρέλθει ο χρόνος δέσμευσης με τον προηγούμενο, και η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση πίσω από Ιρλανδία (43%), Σουηδία, Φινλανδία (36%) και την Σλοβακία (34%).

Παράλληλα στο ερώτημα αν δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα στην αλλαγή παρόχου, οι Έλληνες ήταν τέταρτοι από το τέλος με ποσοστό 46% έναντι 59% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Μόνο σε Κροατία με ποσοστό 37% και Ιρλανδία, Μάλτα με ποσοστό 44% καταγράφηκαν ποσοστά μικρότερα της χώρας μας.

Επιπλέον, η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση μαζί με το Λουξεμβούργο για την απώλεια υπηρεσιών για διάστημα μεγαλύτερο από μιας ημέρας με 22%, ενώ είναι στην 6η θέση με 18% στο ότι χρειάστηκαν μερικές μέρες για να λειτουργήσουν σωστά όλες οι υπηρεσίες.

Εξάλλου, όπως ανέφερε τον Μάιο του 2021, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, από τον περασμένο Μάρτιο έχει καταγραφεί μεγάλος αριθμός εγγράφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων σχετικά με πλημμελή παροχή υπηρεσιών πρόσβασης και ιδίως για χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο από σταθερές συνδέσεις. 

Μεγάλος αριθμός παραπόνων αφορά σε συνδέσεις ADSL 24 (πρόσβαση με ταχύτητες έως 24 Mbps), όπου η πραγματική ταχύτητα πρόσβασης (download) είναι πολύ χαμηλότερη της ονομαστικής, της τάξης των 5-6 Mbps ή και 1-4 Mbps σε κάποιες περιπτώσεις.

Σημειώνεται ότι η αποδέσμευση από τον πάροχο χωρίς πέναλτι δεν είναι εύκολη υπόθεση, ακόμη και όταν οι καταναλωτές έχουν σοβαρούς λόγους να μην είναι ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως κατά καιρούς έχουν αναφέρει μεμονωμένοι καταναλωτές αλλά και ενώσεις καταναλωτών  που εκφράζουν σχετικά παράπονα προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), κάνουν δύσκολη τη διαδικασία καταγγελίας. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά έχουν αναφέρει οι εκπρόσωποι των καταναλωτικών ενώσεων, …«οι περισσότερες καταγγελίες που λαμβάνουμε είναι οικονομικής φύσης», τονίζοντας πως «οι εταιρείες δυσκολεύουν την διαδικασία καταγγελίας και επιβάλλουν επιπλέον διαδικασίες αποτρέποντας έμμεσα τον καταναλωτή να προχωρήσει». Επισημαίνουν πως «το πρόβλημα στην Ελλάδα έιναι ότι οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ενώ επίσης σπάνια τα διεκδικούν», καθώς φοβούνται τη γραφειοκρατία.

 

διάβασε και αυτό  Tα πέντε βήματα για την ένταξη στο πρόγραμμα Γέφυρα 2

Άρθρο του Γεράσιμου Ζώτου

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Αγία Παρασκευή, εσύ που φέρεις ένα όνομα ίσης αξίας με…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel