App Icon

Ο εκπρόσωπος ΕΦΚΑ Όμηρος Τσάπαλος στη www.kalitheapess.gr

Ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ, κ. Όμηρος Τσάπαλος μίλησε για όλα σχετικά με τον οργανισμό, στη διαδικτυακή σελίδα www.kalitheapress.gr και στον δημοσιογράφο Γιάννη Κυριαζίδη. Θεωρεί απαραίτητη την σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Εν ενεργεία του ιδρύθηκε το 1555 που έφερε την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Στόχος του είναι μέχρι τέλους του πρώτου εξαμήνου του 2022 να έχουν πληρωθεί όλες οι ληξιπρόθεσμες συντάξεις. Στο πλαίσιο εξυγίανσης του ΕΦΚΑ θα αναλάβουν δράση πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι. Τέλος θεωρεί το 2022 το πιο κομβικό έτος για τον οργανισμό, έτσι ώστε του χρόνου τέτοιον καιρό να έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η διαδικασία.

Κύριε Τσάπαλε τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο ΕΦΚΑ που ψηφίστηκε πρόσφατα απο την βουλή;

Το νομοσχέδιο του ΕΦΚΑ έρχετε να καλύψει, μια σειρά από δομικά, γραφειοκρατικά προβλήματα που έχει ο οργανισμός, τα οποία τα είχε από την σύσταση του το 2016. Απο το να έχει πιο γρήγορες προμήθειες και να μην χρειάζεται ο οργανισμός έξι και οχτώ μήνες για την προμήθεια ενός ανταλλακτικού, μέχρι την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που σήμερα ουσιαστικά ρημάζει το 20% αυτής.

 

Από το να παρέχει κίνητρα στους εργαζόμενους με τη μορφή bonus εφόσον πιάνουν συγκεκριμένους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους. Μέχρι να ξεμπλοκάρουν πάνω από 1200 καταγγελίες και παράπονα πολιτών εναντίον και εις βάρος υπαλλήλων και σήμερα βρίσκονται στα συρτάρια. Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει την δυνατότητα απασχόλησης ανθρώπων από τον ιδιωτικό τομέα και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα θέσεις διευθυντών στον ΕΦΚΑ. Γιατί το κάνουμε αυτό; Για να φέρουμε αέρα ανανέωσης και τεχνογνωσίας από τον ιδιωτικό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα σε έναν οργανισμό που αυτή τη στιγμή έχει τα περισσότερα προβλήματα σε όλο τον δημόσιο τομέα. Ο ΕΦΚΑ έχει το 48% των παραπόνων του συνόλου του δημόσιου τομέα. Αυτό τα λέει όλα όσον αφορά τα προβλήματα που καλείτε να αντιμετωπίσει. Επομένως χρειάζονται άτομα και από τον ιδιωτικό τομέα για να μπορέσουν να τα λύσουν αυτά.

διάβασε και αυτό  Συνέντευξη Γιώργου Κουκουλιάτα πρόεδρου της Ε.Σ.Ε.Τ στην Αριστέα Κοντόζογλου για kalithea Press

Το 1555 είναι μια νέα υπηρεσία. Πόσος είναι ο μέσος χρόνος αναμονής του πολίτη για να πιάσει γραμμή; Τι δυνατότητες παρέχει; 

Καταρχήν να πούμε το 1555 φτιάχτηκε πριν  έξι μήνες, έχει εξυπηρετήσει ήδη πάνω απο 1,1 εκατομμύρια κλήσεις, τις έχει απαντήσει δηλαδή είναι διεκπαιρεωμένες αυτές οι κλήσεις.  Κατά ποσοστό 97,5% όσων κάλεσαν και τους έχει απαντηθεί η κλήση και έχει αντιμετωπισθεί, ουσιαστικά ολοκληρωθεί το αίτημα τους.

Εξάλλου η μέτρηση που έχουμε το αποδεικνύει οχτώ στους δέκα  πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη λειτουργεία του 1555 και όταν λέμε ικανοποιημένοι, εννοούμε λύθηκε το πρόβλημα τους σε μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Έρχεται να λύσει ένα τεράστιο πρόβλημα που ήταν το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων στον οργανισμό και όχι μόνο στον ΕΦΚΑ αλλά και στον ΟΑΕΔ και στον ΟΠΕΚΑ και στο ίδιο το υπουργείο εργασίας. Το γνωρίζετε όσοι έχετε βρεθεί ως πολίτες στις δημόσιες υπηρεσίες, δεν μπορούσαν να  βρούν γραμμή στην άλλη άκρη του τηλεφώνου. Το 1555 λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο 7 ημέρες την εβδομάδα δωρεάν για τον κόσμο. Μέσος χρόνος αναμονής το μισό λεπτού. Τώρα αν είναι ώρα αιχμής, θα αυξηθεί ο χρόνος αναμονής. Αναγκαστικά αυξάνεται, αλλά ο μέσος χρόνος αναμονής για όλη την ημέρα είναι το μισό λεπτού. Είναι η μέρα με την νύχτα σε σχέση με το τι συνέβαινε πιο πριν.

Να θυμίσω πιο πριν ο ΕΦΚΑ είχε τα κατά τόπους διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα στα υποκαταστήματα όπου κανένας δεν απαντούσε και δεύτερον ένα τηλεφωνικό κέντρο το οποίο λειτουργούσε ώρες δημοσίου με χρέωση και μετά από 20 λεπτά και αν έβρισκες υπάλληλο στην άλλη άκρη της γραμμής. Οπότε μιλάμε για μια πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας έτσι όπως την ξέραμε μέχρι πρότινος.

Οι εκκρεμείς συντάξεις είναι μια χρόνια ασφαλιστική πληγή. Σε τι βαθμό έχει βελτιωθεί ο χρόνος έκδοσης τους;   

Πέρυσι τέτοια εποχή οι ληξιπρόθεσμες συντάξεις και κύριες ήταν 143.000. Τώρα που μιλάμε το νούμερο αυτό έχει πέσει στις 82000 ληξιπρόθεσμές και στόχος είναι μέχρι τέλος Ιουνίου μέσα δηλαδή στους επόμενους 4,5 μήνες, όλες οι ληξιπρόθεσμες συντάξεις μα έχουν δοθεί στον κόσμο. Να έχουν έχουν πληρωθεί. Τι εννοούμε ληξιπρόθεσμες συντάξεις; Είναι αυτές που καθυστερούν πάνω από 90 ημέρες να εκδοθούν. Με βάση τα διεθνή πρότυπα, αυτή θεωρείτε ληξιπρόθεσμη. Εντός 90 ημερών και να καθυστερήσει μια σύνταξη δεν θεωρείτε ληξιπρόθεσμη, θεωρείτε απλά εκκρεμής. Άρα έχει γίνει μια τεράστια πρόοδος τους τελευταίους μήνες. Έχει μειωθεί το πρόβλημα κατά 50.000 συντάξεις τουλάχιστον. Ο στόχος ο άμεσος είναι τέλος Φεβρουαρίου, δηλαδή σε μια εβδομάδα από τώρα, να έχουμε πληρώσει όλες τις ληξιπρόθεσμες προ του 2019 γιατί υπάρχουν συντάξεις από το 2019 που περιμένουν και δεν έχουν πληρωθεί. Επόμενος στόχος είναι μέσα στο επόμενο τετράμηνο να πληρωθούν του 2020 και του 2021. Πέρυσι τέτοια εποχή χρωστούσαμε στον κόσμο 630 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα που μιλάμε το ποσό που χρωστάμε στις συντάξεις στον κόσμο είναι 270 εκατομμύρια ευρώ. Άρα έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια αποκλιμάκωσης, αντιμετώπισης του προβλήματος. Έχουν τεθεί σε λειτουργία νέα λογισμικά όπως είναι ο πύργος ελέγχου που ουσιαστικά είναι μια ψηφιακή παρακολούθηση του συνόλου των εκκρεμοτήτων σε όλη την Ελλάδα. Όλα τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ έχουν προμηθευτεί πάνω από 3000 υπολογιστές και γίνετε μια καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού για να βγαίνουν γρηγορότερα οι συντάξεις και το στοίχημα του ΕΦΚΑ είναι ο Ιούνιος και είμαστε βέβαιοι ότι θα το πετύχουμε.

διάβασε και αυτό  Μαρία Ψωμά «Τρώμε τα… συναισθήματά μας!»

Με τις εξετάσεις πιστοποίησης λογιστών και δικηγόρων προχωράει κανονικά η διαδικασία; Τι ποσοστό έχει λάβει πιστοποίηση;

Διαβάζω ότι έχει χαμηλά ποσοστά επιτυχίας.  Καταρχάς να πούμε ότι είναι ένας καινούργιος θεσμός. Δεν υπήρχε και ήρθε με την ψήφιση ενός νομοσχεδίου το Πάσχα και αρχίζει και εφαρμόζετε πλέον τους τελευταίους μήνες στην ουσία. Αυτή τη στιγμή έχουν πιστοποιηθεί 458 λογιστές και δικηγόροι. Αντιστοιχούν περίπου στο 70% των εισηγητών του ΕΦΚΑ. Εισηγητές είναι αυτοί που βγάζουν τις συντάξεις. Οι μόνιμοι υπάλληλοι. Έχουμε δηλαδή 70% εισηγητές. Είναι λογικό τους πρώτους μήνες λειτουργίας ενός νέου θεσμού τόσο καινοτόμου και έξω από τα νερά του Δημοσίου να υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις όσον αφορά την εφαρμογή. Οι άνθρωποι αυτοί από το μηδέν εκπαιδεύτηκαν από το μηδέν συνεργάζονται με τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ για να βγάλουν τις συντάξεις. Ακόμα και έτσι όμως, ήδη πάνω από 500 συνταξιοδοτικές υποθέσεις έχουν αναλυθεί από αυτούς τους ανθρώπους και μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα του Μαρτίου θα βγαίνουν και οι πρώτες συντάξεις τους . Στόχος μας είναι με τους νέους κύκλους πιστοποίησης που θα ανοίξουμε να ξεπεράσουμε τους 500 πιστοποιημένους και σιγά σιγά να αυξάνουν την ταχύτητα τους για να συμβάλουν και αυτοί σημαντικά κάθε μήνα στην έκδοση νέων συντάξεων. Ξαναλέμε είναι ένας καινούργιος θεσμός, λογικό είναι να υπάρχουν καθυστερήσεις. Όμως πλέον έχουμε πολλούς πιστοποιημένους και έμπειρους για να βγάλουμε γρήγορα και άμεσα συντάξεις.

5)  Ποιό είναι το όραμα σας για τον ΕΦΚΑ σε 1 χρόνο απο τώρα; 

Σε ένα  χρόνο απο τώρα το στοίχημα της διοίκησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας είναι να έχουμε αφήσει πίσω μας μια για πάντα τα βουνά των εκκρεμών συντάξεων, να έχουμε δώσει όσες εκκρεμείς συντάξεις χρωστάμε στον κόσμο, να έχουμε αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τις εκκρεμότητες  και στις επικουρικές συντάξεις . Να έχουμε εξοφλήσει τα εφάπαξ. Να έχουμε παραδώσει στους πολίτες ένα άρτιο τηλεφωνικό κέντρο ακόμα καλύτερο από ότι είναι σήμερα. Να έχουμε μειώσει όσο γίνετε περισσότερο τα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οργανισμός σε επίπεδο καθημερινότητας. Όπως ειπώθηκε στις προμήθειες, ακίνητη περιουσία, καταγγελίες και παράπονα που είναι στα συρτάρια  οργανόγραμμα. Όλα αυτά πρέπει και είναι προτεραιότητα μας για  τους επόμενους μήνες. Επομένως υπάρχει και η πολιτική θέληση και η τεχνογνωσίας και ο τρόπος πλέον όλα αυτά να τα κάνουμε πράξη. Ήδη έχουμε κάνει πρόοδο σημαντική σε όλα τα μέτωπα. Νομίζω ότι το 2022 θα είναι το πιο κομβικό έτος για τον ΕΦΚΑ  για να μπορέσει να βελτιώσει την λειτουργία του και να ψηφιοποιηθεί ακόμα περισσότερο.

Facebook Comments Box

διάβασε και αυτό  Ποιος είπε ότι ένας Κούκος δεν μπορεί να φέρει την ΑΝΟΙΞΗ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Recommended
Εικόνες από το ένοπλο μέτωπο στην Ουκρανία γίνονται viral μεσα…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel