App Icon

Η νέα τάση του τουρισμού απαιτεί το περιβάλλον στην θέση του

 Όπως ήταν αναμενόμενο μετά τον περιορισμό των ταξιδιών και το κλείσιμο των συνόρων λόγω της πανδημίας, από τον Φεβρουάριο του 2020 έως και το καλοκαίρι του 2021, η ανάγκη των ταξιδιωτών να ταξιδέψουν είναι έντονη.

Παρ’ όλα αυτά, η διατήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας σε διάφορες χώρες, δεν έχουν απελευθερώσει πλήρως την ζήτηση και τις κρατήσεις. Ειδικά για το 2021, αναμένεται να γίνει πράξη η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς οι διεθνείς ταξιδιώτες περιμένουν την περαιτέρω εξομάλυνση του όλου κλίματος.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, από τα τέλη του 2020 είχε προβλέψει την «νέα τάση» στην προτίμηση των ταξιδιωτών, η οποία εστιάζεται στις δραστηριότητες στην φύση σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι στο παρελθόν. Αυτό είναι λογικό, καθώς ο εγκλεισμός εντός των οικιών, κυρίως στα αστικά κέντρα, δημιούργησε έντονη την ανάγκη της επαφής με την φύση – ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται και οι χώροι συνωστισμού, στις μεγαλουπόλεις.

Ποιά είναι τα οικονομικά μεγέθη που αφορούν τον υπαίθριο τουρισμό;

Ένα τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως από τον παγκόσμιο τουρισμό, κινείται από τον υπαίθριο τουρισμό, με βάση έρευνα του 2009 (Ecotourism, Principles and Practices, UK CABI Publ.). Δηλαδή το 1/5 του παγκόσμιου τουριστικού κεφαλαίου. Πάνω από 45 δραστηριότητες πραγματοποιούνται στην φύση, και γύρω από αυτές έχουν κατασκευαστεί σύγχρονες εγκαταστάσεις (χιονοδρομικές πίστες, μαρίνες, ξενοδοχειακές μονάδες κ.ά).

Γίνεται εύκολα λοιπόν αντιληπτό ότι το περιβάλλον είναι ο πλέον ουσιαστικός παράγοντας για την διοργάνωση αυτού του τύπου τουριστικών προγραμμάτων.

Επίσης, αν λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί το 20,8% συνολικά του εθνικού μας Α.Ε.Π., εύκολα μπορούμε να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι -πέρα από την υγεία μας, έχουμε και οικονομικό όφελος να οφείλουμε να ενδιαφερόμαστε για την φύση.

διάβασε και αυτό  Θεοχάρης: 260.000 αφίξεις τουριστών από τη Γερμανία τον Ιούνιο

Ο τουρισμός για να αποδίδει, ως η πλέον αποδοτική «βιομηχανία» στην Ελλάδα, χρειάζεται όλα τα επί μέρους στοιχεία στην θέση τους, ώστε να υπάρχει προσφορά τουριστικών προγραμμάτων για τους ταξιδιώτες:

Ο περιηγητικός τουρισμός χρειάζεται μονοπάτια και δάση. Ο καταδυτικός τουρισμός χρειάζεται τα καθαρά νερά και τους κοραλλιογενείς υφάλους. Οι ταξιδιώτες χρειάζονται αρχαιολογικούς χώρους που να μην έχουν αγγιχτεί από την φωτιά.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι διεθνείς φορείς (Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, Unesco κ.ά.), έχουν εστιάσει στην προστασία, στην βιωσιμότητα, στην αγροτική ανάπτυξη, στην φύση.

Θα πρέπει να στραφούμε εγκαίρως στην προστασία της φύσης, για τον τουρισμό και για την οικονομία μας, γιατί αν αδιαφορήσουμε τώρα, θα αναγκαστούμε να το κάνουμε όταν πια η λύση θα είναι μονόδρομος και ανάγκη.

Facebook Comments Box

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Recommended
Είμαστε στην εποχή του διαδικτύου τα πάντα περνάνε πια από…
Cresta Posts Box by CP
Content | Menu | Access panel